Ejendals – Årets Marknadsförare 2006

Segertåget för Ejendals fortsätter. Lanseringen av den egna handskserien Tegera PRO belönas med Marknadsförbundets pris till Årets Marknadsförare. I dag fick Ejendals vd Per-Olov Ejendal mottaga den fina utmärkelsen på Cirkus i Stockholm.

Ejendals är inne i en mycket positiv trend. Färska siffror för det gångna verksamhetsåret visar att det ledande Leksandsföretaget fortsätter att växa med besked. Exporten har under det senaste året ökat med 76% och för första gången överstiger omsättningen en halv miljard kronor.

Sveriges Marknadsförbund delar varje år ut priset i den gemensamma rikstävlingen "Årets Marknadsförare" till ett svenskt företag eller organisation som visat ett gott exempel på såväl etisk som effektiv marknadsföring. I utnämningen av Ejendals skriver Marknadsförbundet bland annat, ”Ejendals har lyckats med konststycket att etablera en ny produktkategori, där kvalitet och användbarhet har ersatt prisfokusering […] Man har även tagit hänsyn till de olika roller som finns i beslutsprocessen, från initiativtagare och påverkare till användaren, på ett väl genomtänkt sätt”.

– Vi är stolta och glada över att få ta emot detta fina pris. Det är fantastiskt roligt för oss som företag och för vår personal vars målmedvetna arbete gjort detta möjligt, säger Per-Olov Ejendal, vd och ägare av Ejendals.

De stora framgångarna med lanseringen av Ejendals Tegera PRO med över 700 000 sålda handskar är en av anledningarna till Ejendals fina resultat. Denna lansering har tidigare även belönats med markandsföringspriset den Gyllene Hästen.