Ejendals skor alla norska brevbärare – vann statlig upphandling

Norska Posten har precis avslutat en stor internationell upphandling av skor till samtliga brevbärare i Norge. I hård konkurrens har Ejendals fått det prestigefyllda uppdraget att leverera 17 000 par skor till ett värde av 9 miljoner. Avtalet som är skrivet på 1+3 år kommer att var betydelsefullt som en stark referens för framtida upphandlingar.

– Det faktum att vi tog hem denna upphandling är ett kvitto på våra skors gedigna kvalitet och funktion. Nyckelord för våra produkter är ändamålsenlighet, kvalitet och funktion. Dessa egenskaper har varit avgörande i denna upphandling, säger Per-Olov Ejendal, vd på Ejendals. Leveransen av skor till Norska Posten visar att Ejendals hävdar sig mycket bra i internationell konkurrens och är en fjäder i hatten för det starkt växande familjeföretaget i Leksand. Norska Posten har utfört gedigna tester av alla skomärken och modeller som deltagit i upphandlingen. Testerna pågick under perioden januari till mars och Ejendals skor fick överlägset bäst betyg/omdöme av brevbärarna. -Ejendals skor är de mest ändamålsenliga totalekonomiskt av alla de som vi har testat. De stora klimatskillnaderna i Norge gör att behoven varierar beroende på var skorna ska användas och därför ställer vi extra höga krav på kvalitet och funktion. Ejendals skor lever upp till dessa krav, säger Svein Hillestad på Norska Posten. De norska brevbärarna kommer att utifrån tre olika modeller ha möjligheten att välja ett par vinterskor och ett sommarskor.(se bifogade bilder). Möjligheten att välja bland olika modeller är till för att alla brevbärare ska hitta en sko som både passar de klimat där de arbetar och som känns komfortabel. ./.