A Home in Nature - SS23 Chhatwal & Jonsson

Chhatwal & Jonsson har tagit fram en vacker kollektion handgjorda textilier inspirerad av naturen, i kulörer som himmelsblått, skogsgrönt, havregult och en ny ton av lavendel. Material och mönster i kreativa kombinationer gör att företagets textilier står ut, än en gång.

- I vårt universum är handgjorda produkter det vackraste vi kan ha hemma. Naturen är en inspirationskälla för oss, allt vi gör och tillverkar andas med respekt för den. Nu till våren har vi tagit fasta på detta och valt att ta fram kulörer på våra textilier som påminner om just naturen, säger Stig Jonsson Creative Director, Chhatwal & Jonsson.

Textilföretaget är välkända för sina kuddfodral, tillverkade av hög kvalitet i spännande mönsterkombinationer, en framgångsrik förening av skandinavisk design och indiskt hantverk.

- I vår mixar vi material och mönster för att skapa spänning i inredningen. Mjuka former och texturer fortsätter att vara ett viktigt inslag, tillsammans med geometriska och etniska mönster. Stilen harmoniserar med hjälp av en enhetlig färgskala, fortsätter Stig.

Chhatwal & Jonsson är även erkända för sina mattor, likaså de tillverkade med naturens bästa i fokus. 2019 satte företaget begreppet spårbarhet på kartan i textil- och inredningsbranschen, idag är Chhatwal & Jonsson pionjärer inom området. Varje säsong adderas nya spårbara mattor till sortimentet. Till våren 2023 lanserar företaget den populära mattan Loha i en ljusbeige kulör samt Badal, en benvit matta med taktilt mönster.

- På Chhatwal & Jonsson använder vi oss av rena naturmaterial som lin och bomull i kuddfodral och nyzeeländsk ull i mattor. Material som är hållbara och som enkelt kan återvinnas när de närmar sig slutet på sin livscykel, avslutar Stig.

Kollektionen finns till försäljning på www.chhatwal-jonsson.se samt hos utvalda återförsäljare världen över från och med februari 2023.

För ytterligare information och utlån, vänligen kontakta:

EKPR & Kommunikation │Telefon: 08-667 22 06 │E-mail: info@ekpr.com