Andreas Drugge blir ny VD för Himla AB

I över 30 år har textilföretaget Himla följt sitt framgångsrika koncept – att skapa vackra textilier för hemmets alla rum. Himlas signum är en genuin känsla för färger, material och strukturer som går att kombinera för en personlig stil. Nu gör företaget ytterligare ett strategiskt val och utser Andreas Drugge som ny VD för Himla AB. Himlas värderingar och gedigenhet som varumärke var det som lockade honom att ta positionen.

- Det här ska bli otroligt roligt. Jag känner mig stolt och hedrad över att få ansluta till Himlas team. Jag älskar familjeföretag med goda värderingar. Hållbarhet, miljö och kvalitet tillsammans med Himlas fantastiska formspråk är oslagbart i en tid av utmanande omvärldsfaktorer, säger Andreas Drugge.

Andreas tillträder den 11 april och kommer närmast från Tärnsjö Garveri AB, också ett familjeföretag med kvalitetsprodukter, han har även arbetat många år i textil- och modebranschen. Andreas lyfter fram den unika miljön som familjeföretag har, med stort engagemang och starkt kreativt driv.

- Vi är så glada över att Andreas har valt att komma till oss. Vi tror att han är helt rätt person att lotsa företaget framåt in i framtiden. Jag vill säkra en trygg framtid för vårt företag och ta det till nästa nivå. Tillsammans med och under ledning av Andreas kommer Himlas varumärke att stärkas och förtydligas ytterligare. Andreas kommer även att vara en stark kraft i den fortsatta digitaliseringsprocessen. Han har en bred bakgrund som är ytterst lämplig i vårt arbete att stärka vår internationella position, säger Annica Högström, huvudägare av Himla AB.

För mer information vänligen kontakta:

Andreas Drugge
Tillträdande VD

andreas.drugge@himla.se

Annica Högström
Ägare och Creative Director

annica.hogstrom@himla.se

Om Himla AB

Himla AB är ett svenskt textil- och inredningsföretag med säte i Uppsala. Grundades 1990 och köptes av nuvarande huvudägare Annica Högström 1996. Företaget har sedan dess formgett och färgsatt högkvalitativa textilier och accessoarer för hemmets alla rum.