• EK PR/

BABOR presenterar en omprofilering för att stärka sin globala premiumposition

Sedan 1956 har BABOR varit ett ledande familjeföretag inom professionell hudvård. Idag drivs företaget av den tredje generationen som utvecklar arvet vidare. Under 2023 invigdes företagets nya fabrik BABOR BEAUTY CLUSTER, som är en av världens mest moderna och hållbara kosmetikfabriker. Som ett nästa steg i att stärka positioneringen presenterar nu BABOR en uppdaterad profilering. Genom satsningen vill företaget stärka sin premiumposition, detta genom att blicka tillbaka på sina rötter och förstärka sin historia.

BABORs ikoniska rossymbol har fått ett mer sofistikerat och organiskt utseende och fungerar nu som en kvalitetsstämpel, vilket gör att själva logotypen är mer framträdande. Den gyllene spegeln, som var företagets signatur redan på 60-talet är nu en integrerad del av alla BABORs förpackningar och försäljningsdisplays.

- Förutom att vi får en uppdaterad profilering har vi många spännande innovativa nyheter och lanseringar som väntar under 2024. Framåt kommer vi även att stärka vårt team ytterligare för att möjliggöra tillväxt på marknaderna i Sverige och Finland, detta för att kunna vara den absolut bästa supporten för våra befintliga och kommande BABOR återförsäljare, säger Malin Bardell, Managing Director på BABOR Sverige och Finland.

BABORs huvudkontor i Sverige byter lokaler, därför överlämnar nu BABOR lokalen på Humlegårdsgatan 13 till Svenska hudkliniker. I samband med detta påbörjas ett exklusivt samarbete mellan parterna. På plats kommer man fortsatt kunna köpa sina favoritprodukter från BABOR och i behandlingsmenyn återfinns BABORs ansiktsbehandlingar i en kombination av estetiska behandlingar.

Svenska Hudkliniker grundades av mor- och dotterduon Kathrin och Frida Mörtel 2015 och är en holistisk skönhetsklinik med fokus på individualitet, naturliga resultat och personlig service. Företaget erbjuder högklassiga behandlingar utförda av marknadens bästa behandlare. Skönhetskliniken med Svenska Hudkliniker vid rodret beräknas att öppna i slutet av april 2024.

- Vi ser fram emot samarbetet med Svenska Hudkliniker, för oss fungerar detta som en viktig milstolpe i att fortsätta vår resa som Europas ledande professionella hudvårdsmärke, med en av Stockholms ledande kliniker, avslutar Malin.

BABORs nya huvudkontor slår upp dörrarna inom kort och kommer att vara beläget på Sveavägen 77. Förutom det nya samarbetet med Svenska Hudkliniker kommer BABORs fokus framåt vara att etablera och utveckla varumärket ytterligare, genom att finnas representerade hos starka samarbetspartners och hos utvalda kliniker, salonger och spa runt om i Sverige och Finland.

För mer information kontakta:

EKPR & Kommunikation │Telefon: 08-667 22 06 │E-mail:info@ekpr.com