• EK PR/

Benvenuto! – EKPR & Kommunikation inleder samarbete med det italienska kaffevarumärket Bialetti

Essensen av äkta, traditionellt italienskt kaffe härstammar enligt många från lanseringen av Bialettis numera ikoniska ”Moka express” år 1933. Alfonso Bialetti revolutionerade konsten att tillverka en perfekt espresso hemma, vilket har lett till att företaget blivit en av Italiens största producenter.

Bialetti som grundades år 1919 i den lilla italienska byn Omegna i regionen Piemonte, har länge varit en del av italienarnas vardag. Nu är målet att med hjälp av EKPRs expertis knyta an och inspirera svenskarna med den anrika kaffetraditionen.

- Vi ser mycket fram emot att arbeta tillsammans med Bialetti som redan har en sådan rik historia och tradition. Detta varumärke som har gjort så mycket för folksjälen i Italien, välkomnar vi på EKPR med öppna armar, säger Madeleine Ek Brentmar, VD EKPR & Kommunikation.

Bialettis senaste produktlansering tillsammans med den italienska modejätten Dolce & Gabbana, visade upp en inspirerande reform där innovation och tradition möttes. Nu väntar kaffeälskare runt om i världen med spänning på vad som komma skall från varumärket.

- Vi har representerat Bialetti på den svenska marknaden i många år, ett samarbete som vi är väldigt glada och stolta över. Det är ett anrikt varumärke med en lång historia som samtidigt hela tiden förnyar sig. De nya produkter vi lanserar på den svenska marknaden kommande månader och inte minst det spännande samarbetet med Dolce & Gabbana är fina komplement till de klassiska produkterna – vi ser med spänning fram emot att ännu fler konsumenter ska få kännedom om denna designklassiker, säger Anette Senke, VD Magasin Friend of Brands.

Bialetti finns representerade i cirka 100 länder runt om i världen.

I Sverige finns produkterna att köpa på bland annat Åhléns, Nordiska Galleriet, Bagaren & Kocken och Boozt.

För mer information eller bokning av intervjuer kontakta leo@ekpr.com

För bilder och utlån av produkter, vänligen kontakta:

EKPR & Kommunikation │Telefon: 08-667 22 06 │E-mail: info@ekpr.com
Högupplösta bilder: https://ekprbildbank.com/login