By Leonnie for all Gentlemen

Inredningslyx för kvinnor var först ut när svenska designföretaget By Leonnie lanserade exklusiva förvaringsboxar och smyckeskrin med känsla av tidlös klass och stil våren 2012.

Nu är det herrarnas tur då vårens kollektion "By Leonnie for all Gentlemen" presenteras.

Den litterära miljön i klassikern "The Great Gatsby" har varit utgångspunkten för formgivaren Mia Leonnie Karlsson, som delar kärleken till detaljer som den manliga tofsen med designikoner som Tom Ford och Paul Smith.

I sobert svart med de varierade men strikta stilfulla quiltmönstren och tofsarna som signum finns förvaringslösningar för smycken, manschettknappar, slipsar, skor och klockor. I större modeller finns lådor, boxar, kistor och brickor som staplade på varandra skapar en hel möbel och inredningsdetalj för hemmets alla rum.

Kollektionen som tillverkas i högkvalitativt präglat konstläder och med en stomme av trä är tålig för fukt och ljusinsläpp.

-  Kollektionen är fullkomligt tidlös och jag är lycklig över att ha nått målet och hittat formen och detaljerna som går hem i olika typer av hem och miljöer. Tre generationer gentlemen kommer att hitta sin stil här, säger Mia Leonnie Karlsson

By Leonnie AB grundades i Åre så sent som 2011 men har redan fått designsveriges ögon på sig och kollektionerna finns idag hos ett hundratal utvalda återförsäljare, samt på www.byleonnie.se

För ytterligare information och utlåning vänligen kontakta:
EKPR & Kommunikation │Telefon: 08-667 22 06 │E-mail:
info@ekpr.com
Högupplösta bilder finns på www.ekprbildbank.com