Caroline Ek - Sofistikerad elegans i råa material

Caroline Ek är varumärket som inte bara sätter prägel på hemmet utan också designar och tillverkar möbler. Med lång erfarenhet inom konst, form och stil har Caroline nu också skapat sin egen möbelkollektion vid namn Coco Collection. Det är en produktserie i plåt och stål som binder samman sofistikerad elegans med funktionalitet. Innehållet består främst av olika typer av bord som till exempel soffbord, sängbord, sidobord samt tillbehör. All produktion görs i Småland där Caroline ursprungligen kommer ifrån. Det var där hennes stora kreativa intresse föddes vilket ledde till att hon började på konstskolan i Lund. Efter ett flertal olika utbildningar flyttade Caroline till Stockholm där hon började arbeta som inredare. Under hennes år i Stockholm fick hon bland annat inreda olika hotell, kaféer och privata bostäder. När Caroline flera år senare valde att flytta tillbaka till Småland insåg hon att hon saknade vissa produkter på marknaden. Det var då grunden lades för Coco Collection vilket resulterade i att hon startade sitt möbelföretag Caroline Ek. Hennes produkter går att köpa hos återförsäljare runt om i landet samt på hennes hemsida www.carolineek.se

Ungefärligt prisspann: 850 kr – 7 900 kr

För ytterligare information och utlåning vänligen kontakta: EKPR & Kommunikation │Telefon: 08-667 22 06 │E-mail: cecilia@ekpr.com Högupplösta bilder finns på www.ekprbildbank.com