Chamois lanserar Liftstyle Collection – klädesplagg i ledig elegans

Chamois lanserar Lifestyle Collection, ett sortiment med vackra lättburna klänningar, kaftaner och blusar i mönster och snitt som aldrig går ur tiden. Framtagna för att få varje kvinna att känna sig elegant, vacker och bekväm. Kollektionen är en handgjord slow fashion kollektion, tillverkad av skickliga hantverkare vars tekniker gått i arv i generationer. Inspirerad av ledig elegans och vacker indisk modekultur.

- Länge har vi på Chamois velat ta fram en kollektion med klädesplagg som förhöjer känslan av ledig elegans. För alla kvinnor, kroppsformer och åldrar. Genom vårt Lifestyle sortiment vill vi kommunicera en känsla av tidlöshet, elegans och ledig ”nära havet känsla”. Inspirationen har jag hämtat från mina resor till Indien och kvinnorna jag mött där. Både glamourösa européer på besök och vackra indiska kvinnor, iklädda klassiska indiska plagg, berättar Charlotte Amlé, grundare Chamois.

Sedan starten av Chamois har företaget skapat kollektioner med förkärlek till vackra skiftningar i mönster och färg. Att mixa och matcha för att hitta sitt uttryck i hemmet har Chamois alltid uppmanat sina kunder till, vilket också har blivit en igenkänningsfaktor för företaget.

- Vi tror att kunder till oss med enkelhet kommer kunna identifiera Chamois som avsändare på vår nya Lifestyle kollektion. Tillsammans delar vi glädjen till exklusiv genomarbetad design med elegant lekfullhet i mönster och färg. I textiler för hemmet och klädesplaggen vi bär, fortsätter Charlotte.

Chamois brinner för gediget hantverk och har respekt för hantverkstraditioner. Kollektionen är en slow fashion kollektion där kvalitet går före kvantitet. Företaget samarbetar med små familjedrivna fabriker där hantverkstekniker gått i arv, från generation till generation.

- Vi tror på filosofin att driva företag med hjärta. Därför har vi en nära kontakt med våra samarbetspartners i Indien och besöker våra fabriker kontinuerligt. Vi har en lång erfarenhet av textilier och tillsammans med våra samarbetspartners, har vi genom omsorgsfullt valda hantverkstekniker, tagit fram en Lifestyle kollektion i exklusiv kvalitet, avslutar Charlotte.

Teknikerna bakom de handtryckta mönstren kräver lång erfarenhet och kunskap, och är densamma som företaget använder på sina vackra inredningstextilier. Mönstret trycks för hand av utsnidade träblock genom handblockstrycksteknik, med färg blandad för hand med milda pigmenteringar. En hållbar produktionsmetod som använder mycket lite vatten och elektricitet.

Chamois Lifestyle Collection finns att köpa på www.chamois.se och hos utvalda återförsäljare från den 1 maj 2022.

För mer information och produktutlån, vänligen kontakta:

EKPR & Kommunikation │Telefon: 08-667 22 06 │E-mail: info@ekpr.com