Chamois släpper exklusiv kollektion för Ellos

Det svenska textilvarumärket Chamois har sedan säljstarten hos e-handelsföretaget Ellos sålt textilier med stor framgång. Nu släpper Chamois i samarbete med Ellos Chamois for Ellos, en textilkollektion med exklusivt designade dukar för hösten- och julensdukningar. I sortimentet finns även matchande kuddar som enkelt sätter tonen för den kommande säsongen.

- Vi är stolta och glada över förtroendet från Ellos att skapa kollektionen Chamois for Ellos. Det har varit ett märkligt år för oss alla, att finna en samlingspunkt som vid matbordet eller i soffan är kanske viktigare än någonsin. Därför ville vi skapa en kollektion fylld med värme och som ger oss en ombonad känsla, säger Charlotte Amlé grundare Chamois.

Samtliga textilier i kollektionen kommer i mönsterbilden Indian Summer Linen och är en förlängning av Chamois tidigare kollektion Indian Summer. Textilierna i kollektionen kommer i två färgställningar, en djup roströd och en olivgrön.

- Jag har sedan länge haft en idé om att utveckla vårt mönster Indian Summer till en vinterduk i vår fina linkvalitet. När Ellos önskade en specialdesignad kollektion kändes mönstret med så mycket karaktär helt rätt för hösten och den kommande julen. Att arbeta tillsammans med ett så proffsigt team med designers och inköpare från Ellos har varit otroligt hedrande, fortsätter Charlotte.

Kollektionen Chamois for Ellos lanseras v.45 och finns på www.ellos.se

Chamois är ett designföretag inom inredning och mode. Inspirationen kommer från den orientaliska textil- och hantverkstraditionen. Det är tusenåriga mönster och tekniker som kombineras och tolkas till dagens moderna former och uttryck. Produktionen sker i samarbete med små, ofta familjeägda producenter som själva är hängivna den lokala, kulturella estetiken. Chamois har respekt för de kulturella värden de förvaltar och har nära och personliga relationer med producenterna, vilka även delar deras syn på arbetsförhållanden och andra hållbara värden.

För mer information, vänligen kontakta:

EKPR & Kommunikation │Telefon: 08-667 22 06 │E-mail:  info@ekpr.com