Chamois SS20 - skapar "Memories"

Chamois presenterar vår- och sommarkollektionen för 2020 ”Memories”, en kollektion med vackra blocktryckta textilier. Kollektionen likt Chamois tidigare kollektioner produceras av gedigna hantverkare i Indien där etablerade tekniker ger ett tydligt avtryck i textiliernas mönster. I den nya kollektionen presenteras ett nytt mönster Meddallion samt vackra kimonos, kaftaner och necessärer i härliga mönster i sommarens färger.

- Jag har velat skapa en kollektion som reflekterar den härliga känslan vi har under sommaren, när vi träffar familj och vänner runt bordet för olika traditioner som examen, barndop och midsommarfest. Våra färger denna sommar är blått, beige med inslag av rosa och grönt. Färger som vi möter under sommaren på landet och vid havet, säger Charlotte Amlé, ägare och grundare av Chamois.

Utöver det nya mönstret kommer det fem nya färger på bomullsdukar med matchande kuddar i det populära mönstret Paradis samt kuddar i Chamois klassiska randiga mönster. I den nya kollektionen syns dessutom runda dukar i de bästsäljande mönstren Big Paisley och klassiska Floral.

Chamois är ett designföretag inom inredning och mode. Inspirationen kommer från den orientaliska textil- och hantverkstraditionen. Det är tusenåriga mönster och tekniker som kombineras och tolkas till dagens moderna former och uttryck. Produktionen sker i samarbete med små, ofta familjeägda, producenter som själva är hängivna den lokala, kulturella estetiken. Chamois har respekt för de kulturella värden de förvaltar och har nära och personliga relationer med producenterna, vilka även delar deras syn på arbetsförhållanden och andra hållbara värden.

För mer information kontakta: EKPR & Kommunikation

Tel. 08-667 22 06 info@ekpr.com

Högupplösta bilder finns på: www.ekprbildbank.com