Chamois SS21 kollektion - En sommardröm i ockergult och marinblått

Chamois vår- och sommarkollektion får oss att drömma om sommaren. Med inspiration från klassiskt ikat och romantiska blommor får Chamois oss att längta efter lata dagar med långa luncher i skuggan av solens starka strålar. Den ljumma vinden som smeker oss när solen sakta går ner och brisen från havet med doft av salt.

-  Efter ett tufft och omvälvande år för oss alla blickar vi med Chamois SS21 kollektion framåt. Vi vill skapa hopp och glädje kring det dukade bordet med våra nya mönster. Där vi förutom nya vackra nyanser i okergul, marinblå, äppelgrön och rosa har använt nya blocktryckstekniker för att skapa spännande effekter av djup, säger Charlotte Amlé grundare Chamois.

Chamois nya blommönster Waterlily kommer som dukar, kuddar med frans och har ett romantiskt uttryck. Waterlily finner du i färgerna rosa, marinblått och ljusblått. Detaljer i beige och en ny blockprintteknik ger en vacker och lite utsuddad effekt, men framförallt ett djup i mönstret.

Till våren släpper Chamois ytterligare en duk i deras exklusiva mönster Floral. En ockergul färgkombination som blir perfekt till påskens samlade måltider. Matchande kuddar och söta gästhanddukar.

Sängkollektionen Breeze får tre nya färger, ockergult, rosa och marinblått i mönstren Citi Palace och Leaf. Inbjudande madrasserade sittdynor i storleken 50x100 cm med mönster Pomegranate och Leaf, även de i ockergult och marinblått.

Chamois är ett designföretag inom inredning och mode. Inspirationen kommer från den orientaliska textil- och hantverkstraditionen. Det är tusenåriga mönster och tekniker som kombineras och tolkas till dagens moderna former och uttryck. Produktionen sker i samarbete med små, ofta familjeägda, producenter som själva är hängivna den lokala, kulturella estetiken. Chamois har respekt för de kulturella värden de förvaltar och har nära och personliga relationer med producenterna, vilka även delar deras syn på arbetsförhållanden och andra hållbara värden.

För ytterligare information och utlån, vänligen kontakta:

EKPR & Kommunikation │Telefon: 08-667 22 06 │E-mail:info@ekpr.com