DEMIDEKK TERRASSLASYR

NÄR INNELIVET FLYTTAR UT - FÄRGSÄTTNING AV TERRASSEN

När våren och värmen kommer flyttar innelivet ut. Vi kan äntligen inreda uteplatsen och göra oss redo för ännu en underbar säsong med altanliv. Valet av en terrasslasyrkulör som passar bra till huset bidrar till ett elegant och enhetligt intryck.

DEMIDEKK Terrasslasyr finns i ett antal vackra, transparenta kulörer som matchar alla Jotuns utomhuskulörer. Nu släpper DEMIDEKK ytterligare en ny terrasslasyrkulör - DEMIDEKK 9805 Sotad Svart, en djup svart och dämpad kulör med en gråbrun underton.

- Vår nya kulör 9805 Sotad Svart passar fint till mörkare sten och natur vilket skapar fina kontraster på altanen. Den är också en perfekt kulör för dem som vill färgsätta en pergola, spaljéer etcetera i en mörk färg, säger Nina Klæboe Mørkve skandinavisk kulörchef på Jotun.

Laserar du med DEMIDEKK behöver du inte tänka på att skydda träet från fuktigt höstväder, vinterfrost eller sommarens UV-strålar i uppemot tre år. Spendera istället tiden på att inreda den mysiga och underbara uteplatsen du alltid velat ha.

TIPS INFÖR LASERING AV TERRASSEN:

VÄLJ RÄTT TERRASSKULÖR

Alla DEMIDEKK-terrasslasyrkulörer passar bra med skandinavisk arkitektur och natur. Detta ger dig en säker färgpalett att välja mellan. Här är några fler tips som hjälper dig att välja din kulör:

UTGÅNGSPUNKT I HUSETS KULÖR

Titta på uteplatsen som en förlängning av huset och välj en kulör som harmoniserar med husets kulör.

BETRAKTA HUSET OCH OMGIVNINGEN

Ta ett steg tillbaka och betrakta allt som en helhet. Om din fasadkulör är gyllene fungerar de varma terrasslasyrkulörerna bäst. För dämpade svarta eller svala gråtoner kommer en gråaktig terrasslasyrkulör att skapa fin harmoni.

DET ÄR LÄTT ATT BYTA KULÖR

Med DEMIDEKK Terrassfix är det enkelt att förbereda tidigare laserade eller oljade altaner för en ny strykning i en ny kulör.

LJUS ELLER MÖRK ALTAN

Om golvet på uteplatsen utsätts för mycket sol kanske du ska välja en av våra ljusa transparenta kulörer. Då undviker du att altangolvet blir varmt att trampa på de soligaste dagarna.

KOMBINATIONER AV LASYRKULÖRER

Spaljéer, pergola och räcken i trä kan ofta ha en annan kulör än altangolvet. Den nya kulören 9805 Sotad Svart är en djup svart kulör som är dämpad och med en gråbrun underton. Den passar fint till mörkare sten och natur och skapar fina kontraster på altanen.

PERSONLIG OCH ENHETLIGT

Ett nylanserat altangolv i en vacker kulör ger dig den bästa grunden när du skapar din personliga uteplats. Se på altanen som en förlängning av huset och välj en kulör som stämmer överens med husfärgen. DEMIDEKK har många vackra terrasslasyrkulörer som förskönar träet och matchar Jotuns huskulörer. Med en enhetlig och komplett kombination av kulörer, material, växter och möbler skapas rätt atmosfär.

jotun.se kan du se vilka terrasslasyrkulörer vi rekommenderar till våra fasadkulörer.

DEMIDEKK Terrasslasyr VACKRA KULÖRER OCH LÅNG HÅLLBARHET

• Extra skydd mot beväxning

• Torkar snabbt

• Motverkar sprickbildning

• Lång hållbarhet med bara en strykning

Priser: ca 196 kr/kvm.

För mer information vänligen kontakta:

EKPR & Kommunikation | Telefon: 08-6672206 | E:mail info@ekpr.com

Kristina Tunegård, Brand Manager Exterior, kristina.tunegard@jotun.se

• Vi påminner om att genom att ladda ner bilder, godkänner ni samtidigt att all användning av Jotuns bildmaterial endast sker i syfte att omtala DEMIDEKK/Jotuns kulörer och produkter.
  • Bilderna är Jotuns egendom och får bara användas i sammanhang där DEMIDEKK/Jotuns kulörer och produkter omnämns, inte som illustrationsbilder av andra saker.
  • Bilder ska krediteras Jotun/DEMIDEKK @jotunsverige #jotunsverige #demidekk.
  • Tips:
    Det är till stor hjälp för läsarna om ni skriver ut kulörkoder och kulörnamn på bilderna ni publicerar. Vi får många frågor om detta. Både kulörkod + namn (t.ex. JOTUN 0734 BRUNSVART) bör skrivas ut, då det finns en rad kulörer med samma namn men med annat utseende från olika färgleverantörer.

Jotun grundades 1926 i Sandefjord, Norge och är marknadsledande inom dekorativ färg i Skandinavien, samt en av världens ledande producenter av färg och pulverlacker med 64 företag och 40 produktionsanläggningar på alla kontinenter. Jotun hade år 2019 en total omsättning på NOK 19,7 miljarder, och har mer än 10,000 medarbetare. Koncernen är organiserad i fyra olika segment och sju geografiska regioner, samt har sitt huvudkontor i Sandefjord, Norge.