Dualit ingår PR-samarbete med EKPR & kommunikation

Sedan 1940 talet har det engelska varumärket Dualit producerat exklusiva produkter för kök världen över. Förstklassig kvalitet och teknologi i en stilren design är deras signum, och än idag står Dualits köksprodukter ut från mängden. Nu väljer Dualit EKPR & Kommunikation som sin strategiska PR-partner på den svenska marknaden.

- Dualit är ett erkänt och gediget kvalitetsvarumärke. Vi är glada att välkomna dem till EKPR & Kommunikation och ser fram emot vad vi tillsammans kan åstadkomma, säger Madeleine Ek Brentmar VD på EKPR & Kommunikation.

Företaget är familjeägt i tredje generationen och etablerades av den tyske entreprenören Max Gort-Barten i Camberwell, England. Snabbt blev Dualit kända som brödrostarnas Rolls Royce och har sedan dess utvecklat sitt produktsortiment. Idag erbjuder företaget förutom brödrostar även vattenkokare, kaffemaskiner, kaffe, elvispar och mixers med mera.

- Vi är väldigt glada att få samarbeta med EKPR & Kommunikation och ser fram emot att ytterligare synliggöra det fina, klassiska varumärke som Dualit är för den svenska konsumenten, säger Anette Senke, Försäljnings- och Marknadschef på Magasin Friend of Brands, skandinavisk distributör av Dualit.

Dualit har sin utgångspunkt strax utanför London och i fabriken producerar företaget merparten av sina produkter. Brödrostarna tillverkade i rostfritt stål och aluminium görs än idag för hand av företagets skickliga hantverkare, och varje brödrost har en personlig signering av vem och när produkten producerades. Dualits produkter är snygga att kombinera ihop och förutom att fylla sin funktion, figurerar produkterna som en snygg inredningsdetalj i köken.

Samarbetet träder i kraft från och med den 1 februari 2023. Dualits produkter finns representerade hos återförsäljare över hela Sverige.

För bilder och utlån av produkter, vänligen kontakta:

EKPR & Kommunikation │ Telefon: 08-667 22 06 │ E-mail: info@ekpr.com

Högupplösta bilder: https://ekprbildbank.com/login