EK PR & Kommunikation hälsar ARTISPELISSE välkommen som ny kund

Från och med februari inleder EKPR ett PR-samarbete med ambitionen att lyfta ARTISPELISSE som varumärke ytterligare.

ARTISPELISSE är ett inredningsföretag baserat i Sverige och södra Frankrike, som säljer unika och exklusiva vintagemöbler och återvunna stengolv, varav många handplockats från franska slott och herrgårdar.

- Vår vision och passion är att återupptäcka och återanvända historiska byggmaterial och antik inredning, berättar en av grundarna Lisa Emanuelsson.

Idén att starta ARTISPELISSE började sakteliga ta form när paret Lisa Emanuelsson och Niclas Franzén drog igång boutiquehotellet Villa Juli för tre år sedan. Tillsammans med vännen Mattias Simonsson pratade de ihop sig om hur de skulle kunna introducera dessa franska skatter för den svenska marknaden. Men det var inte förrän pandemin slog till och världen tog en paus som den nya affärsidén kickade igång på̊ riktigt.

- Vårt mål är att hedra och blåsa nytt liv i det gamla traditionella hantverket med våra vintagemöbler och återvunna stengolv, samtidigt som vi värnar om naturen och bidrar till en mer hållbar framtid för vår planet, fortsätter Lisa.

Alla produkter handplockas av Niclas och Lisa. Försäljningen kommer till att börja med att ske från deras hemsida, https://www.artispelisse.se/. Instagram kommer att fungera som ett inspirerande showroom med ständiga uppdateringar om nya produkter.

Under våren 2021 kommer ARTISPELISSE även öppna butik i Kinna, Västra Götaland. Mer information kommer inom kort.

För ytterligare information vänligen kontakta:

EK PR & Kommunikation | Tel: 08-6672206 |E:mail madeleine@ekpr.com

Högupplösta bilder finns på: www.ekprbildbank.com