EKPR & Kommunikation är ny PR-partner till Björk Haircare

Från och med den 1 september är EKPR & Kommunikation stolt ny PR-partner till Björk Haircare, ett av Sveriges mest expansiva hårvårdsvarumärken. Det strategiska samarbetet syftar till att positionera Björk Haircare som en ledande aktör inom svensk hårvård. Detta genom skräddarsydda PR-kampanjer som lyfter fram varumärkets kombination av teknisk spetskompetens, kvalitet och skandinavisk design.

-Vi är otroligt glada och stolta över att inleda samarbetet med Björk Haircare. Vår gemensamma ambition är att bredda och fördjupa marknadsnärvaron genom strategiska PR-insatser som lyfter fram deras exceptionella produktkvalitet och stilrena designfilosofi. Vi ser fram emot att stärka Björk Haircares position som ett varumärke i världsklass inom hårvård, säger Linnea Dubois, Byråchef på EKPR & Kommunikation.

Med tillverkning i Sverige och en produktutveckling som bygger på noggrant utvalda ingredienser, ligger Björk Haircare i framkant inom hårvårdsbranschen. Produkterna är skapade för att möta de höga krav som ställs av professionella frisörer och konsumenter som värdesätter både kvalitet och estetisk enkelhet. Den rena och funktionella designen har dessutom bidragit till varumärkets växande popularitet.

- Vi på Björk Haircare är både glada och entusiastiska över vårt nya samarbete med EKPR. Detta partnerskap erbjuder en unik chans att kombinera våra passioner och expertområden inom kvalitet, design, skönhet och livsstil. Tillsammans ser vi fram emot att utvidga Björk Haircares räckvidd och dela våra professionella hårvårdsprodukter med fler människor, Säger Emma Hagvall, Brand Manager på Björk Haircare.

Björk Haircare finns idag på över 10 marknader och expanderar snabbt, utan att tumma på företagets fokus på kvalitet och noggrannhet. Förutom ett brett utbud av hårvårds- och stylingprodukter, inkluderar sortimentet även VÄXA, en produktlinje särskilt utvecklad för barn.

EKPR & Kommunikation kommer att leda arbetet med att utveckla och implementera PR-strategier som riktar sig mot den svenska marknaden. Målet är att nå nya och befintliga målgrupper genom effektiv kommunikation som stärker Björk Haircares varumärkesidentitet och ökar deras synlighet i en konkurrensutsatt bransch.

För ytterligare information och intervjuförfrågningar, vänligen kontakta:
linnea.dubois@ekpr.com

För bilder: https://ekpr.presscloud.com/digitalshowroom

Om Björk Haircare
Björk Haircare är ett svenskt hårvårdsvarumärke baserat i Göteborg. Med tillverkning i Sverige skapar företaget produkter av högsta kvalitet med fokus på resultat. Genom en designfilosofi som kombinerar skandinavisk enkelhet med funktion och teknisk precision erbjuder Björk Haircare hårvårdsprodukter som möter de högsta professionella standarderna.