• EK PR/

EKPR & Kommunikation inleder PR-samarbete med ZWM – Zero Waste Movement.

ZWM står för Zero Waste Movement. Sedan starten 2018 har ZWM dedikerat sitt arbete för att erbjuda ett grönare alternativ till dagens snabba plastprodukter. ZWM vill göra gör det enkelt att göra ett hållbart val i vardagen, genom att erbjuda livsstilaccessoarer av hög kvalitet tillverkade av miljövänliga material och på ett klimatneutralt sätt.

4 frågor med Pärlan Fritz och David Malmqvist, grundare av ZWM:

Vilka är ni står bakom varumärket?

- ZWM grundades av Pärlan Fritz och David Malmqvist. Pärlan har under de senaste 22 åren drivit egna företag som entreprenör och sedan 2010 har fokus varit på utveckling, kommersialisering och försäljning av varumärken inom mobiltillbehör på en global marknad.  David har lång erfarenhet inom varumärkeshantering, produktutveckling och design. Han har under många år jobbat som fast och frilansade designer för flera företag och varumärken och har hjälpt till med utveckling av produkter och tjänster. David leder idag produkt- och varumärkesutvecklingen av ZWM.

Varför startades ZWM?

- Enligt vår åsikt ska ingen behöva nöja sig med sämre design eller kvalitet bara för att produkten är miljövänlig. Man kan och bör skapa produkter med samma standard. Så vi frågade oss själva, vad händer om vi gör det biologiskt nedbrytbart och producerar det på ett klimatneutralt sätt? Detta är ZWM-produktens kärna - ZWM föddes ur en önskan att förbättra hållbarheten inom vår bransch.

Vad är ZWM’s syfte?

- ZWM är djupt rotat i idén ​​att vi som företag har ett ansvar. Vi finns för att driva förändringar i vår industri och genom ansvarsfullt företagande. ZWM skapar livsstilstillbehör för alla med en önskan att värna om vår miljö.

Vilket behov täcker ZWM på marknaden?

- Vi vill göra de bästa livstilstillbehören och samtidigt skapa förändring mot en mer hållbar framtid. Vi är fast beslutna att minimera vår miljöpåverkan genom att göra produkter av miljövänliga material. Materialet i våra produkter är ofta biologiskt nedbrytbart, alltid återvinningsbart och produceras på ett klimatneutralt sätt. En ZWM-produkt bör inte ha någon negativ inverkan på vår miljö eller bidra till skräp i naturen.

Hur ser framtiden ut för ZWM?

- Inom 5 år vill vi vara det självklara valet inom livsstilsaccessoarer och förändra marknaden till en mer hållbar bransch.

För ytterligare information och utlån, vänligen kontakta:

EKPR & Kommunikation Telefon: 08-667 22 06 E-mail: info@ekpr.com

För pressbilder: EKPR & Kommunikations bildbank: www.ekprbildbank.com