ELDSTICKAN - En blivande svensk designklassiker

Tändstickor har funnits i över 170 år men sett ungefär likadana ut sedan dess. Det relativt nystartade svenska tändsticks- och ljusföretaget ELDSTICKAN ger tändstickorna ett nytt liv med vackra och lekfulla färger i eleganta förpackningar i glas.

ELDSTICKAN grundades av Martina Sahl 2017, idén till företaget uppkom när Martina febrilt sökte efter tändstickor med vacker förpackning till sitt hem utan att finna något på marknaden som föll henne i smaken. Det tog inte lång tid innan ELDSTICKAN var ett faktum och processen till att ta fram de eleganta förpackningarna förverkligades.

- Min vision är att skapa en självklar och tidlös inredningsdetalj som i sin enkelhet kan bidra till ett vackrare och mer personligare hem, säger Martina.

I sortimentet finns en liten och stor tändsticksglasburk, refill samt handstöpta ljus. Produkterna finns i flera olika färger och i vackra presentförpackningar – en perfekt gå bort gåva. Tändstickorna handpackas i Sverige och de handstöpta ljusen tillverkas i samma fabrik som Svenskt Tenn.

- Vi är väldigt glada över att ELDSTICKAN har valt oss som PR – Partner och ser fram emot att arbeta tillsammans med varumärket på deras resa till att bli en ny svensk designklassiker, säger Madeleine Ek Brentmar, VD EKPR & Kommunikation.

Idag finns ELDSTICKAN i över 300 butiker i 10 länder. Du hittar ELDSTICKAN i utvalda butiker samt på www.eldstickan.com. Tändstickor i glasflaska från 95kr, refill från 35kr.

För ytterligare information och utlån, vänligen kontakta:

EKPR & Kommunikation │Telefon: 08-667 22 06 │E-mail:info@ekpr.com