En kollektion i synergi med naturen - Chhatwal & Jonsson släpper AW24

Chhatwal & Jonsson välkomnar hösten 2024 med dova kulörer genom spännande färgkombinationer och organiska former, som tillsammans skapar en mjuk och ombonad känsla. Fokuset på hållbarhet genomsyrar även AW24, och kollektionen tar vid där den senaste slutade.

- För hösten 2024 har vi återigen tagit inspiration från naturens färger och former. De geometriska mönstren finns kvar och ger en bredd till mönsterbilden. Färgskalan domineras av roströda och orangea nyanser tillsammans med bruna och gröna toner som skapar en tyngd till inredningen, säger Stig Jonsson, Creative Director på Chhatwal & Jonsson.

Chhatwal & Jonsson lägger stor vikt vid att skapandet ska grundas på äkthet, hållbarhet och skönhet. Ambitionen är att erbjuda unika textilier med hög kvalitet, vilket återigen syns i den kommande kollektionen. I praktiken innebär det att produkterna ska spegla det unika handarbete som ligger bakom varje enskild produkt.

- Det är det vi vill kommunicera i vår tag line ”det är inte perfekt, det unikt”. ”Perfekt” står i vår värld för det industriellt massproducerade och kanske lite opersonliga, vilket vi vill vara ett alternativ till, säger Geetali Chhatwal Jonsson, VD Chhatwal & Jonsson.

Det personliga textilföretaget väljer noga ut sina leverantörspartners, för att kunna upprätthålla långsiktiga samarbeten med goda arbetsvillkor och en nära kontakt. Därför har duon valt att arbeta med små familjeägda företag, där hantverkstraditionen funnits generationer. På så vis har de möjlighet garantera allt från arbetsförhållanden till kvalitet och hållbarhet.

- Vi vill skapa produkter av hög kvalitet i hållbara naturmaterial, det är en röd tråd i allt vi gör. Just materialvalet är avgörande för att klara av detta. Vi väljer material som har lång livslängd och som efter sin produktlivscykel, enkelt kan återvinnas, avlutar Geetali.

Höstens kollektion kommer att finnas hos utvalda återförsäljare och på www.chhatwal-jonsson.se.

Om Chhatwal & Jonsson

Chhatwal & Jonsson är grundarna Geetali och Stigs uttryck för mötet mellan öst och väst. Skärningspunkten mellan klassisk skandinavisk design och genuint indiskt hantverk. En kreativ symbios av nyanser, former och kvalité och det självklara valet för dig som söker mer än det extraordinära för ditt hem.

För ytterligare information och utlån, vänligen kontakta:

EKPR & Kommunikation │Telefon: 08-667 22 06 │E-mail: info@ekpr.com