ester & erik – kvalitetsljus sedan 1987

I över 30 år har det familjeägda företaget ester & erik stått ut på marknaden genom att skapa ljus av högsta kvalitet med rötter i gamla traditionella metoder. Idag är företaget välkänt världen över. Med en export till över 55 länder och 2000 återförsäljare, är ester & erik ett signum för hantverksmässig tillverkning av absolut högsta kvalitet.

ester & erik grundades 1987 av det äkta paret Ester och Erik Möller i Silkeborg på Jylland. Till en början var tillverkningen av handoppade ljus småskalig. Paret Möllers vision var att upprätthålla och hylla den danska ljustillverkningstraditionen och skapa de vackraste och mest eleganta ljusen, för kunder med höga förväntningar och exklusiv smak. En vision som blev verklighet och som idag upprätthålls genom sonen Sören.

- Det är kärleken till produkten, råvarorna och produktionen som driver oss till att ständigt utvecklas och producera förstklassiga ljus. Jag har sedan en ung ålder haft en fascination för det unika hantverket bakom ljusen, den säregna kvalitén, samt ljusens förmåga att skapa en särskild stämning åt människor. Det är faktorer som inspirerar mig än idag, berättar Sören Möller, ägare och VD, ester & erik.

Genom åren har ester & erik förfinat de traditionella metoderna och utvecklat sitt koncept vidare. Idag erbjuder företaget ljus för ljusstake, konformade ljus och blockljus med matta eller lackade ytor samt ljusstakar, ljusplattor, ljussläckare och doftljus samt doftpinnar. Ljusen är handdoppade och finns i ett 80-tal olika färger. Samtliga ljus, förutom block- och doftljusen, är självsläckande.

Ljusen från ester & erik brinner långsamt med en lugn låga och skapar en atmosfär som gör varje tillfälle speciellt. Du hittar ljusen i exklusiva inredningsbutiker och hos erkända florister. Ambitionen från ester & erik står fast sedan starten – att ständigt fortsätta att utveckla, designa och tillverka förstklassiga ljus med exklusiv kvalité med en vacker utsida och en stark insida.

Material: Samtliga ljus är producerade av 100 % paraffinvax, veke av 100 % bomull. Färgade av vattenbaserad färg och lack och innehåller därför varken aceton eller anilin. Samtliga produkter är tillverkade av absolut högsta kvalitet med samma råmaterial sedan starten 1987.

För ytterligare information och utlån, vänligen kontakta:

EKPR & Kommunikation │Telefon: 08-667 22 06 │E-mail:info@ekpr.com