ester & erik transformerar färger till dofter!

Sedan 1987 har familjeföretaget ester & erik, grundat av det äkta paret Ester och Erik Möller stått för hantverksmässig tillverkning av kvalitetsljus med rötter i gamla traditionella metoder. Företagets vision har sedan starten varit att upprätthålla och hylla den danska traditionen och skapa de vackraste och mest eleganta ljusen för kunder med höga förväntningar.

Idag driver sonen Sören Möller ester & erik. Genom åren har ljusföretaget förfinat de traditionella metoderna och utvecklat konceptet vidare. Företaget tillverkar idag ljus för ljusstakar, konformade ljus med matta eller lackade ytor samt blockljus med matt yta. Ljusen handdoppas och finns i 86 olika färger. Ljusen är självsläckande (ej blockljus). Samtliga ljus tillverkas av råvaror från ledande europeiska leverantörer. I sortimentet finns även exklusiva doftljus samt doftpinnar.

Företagets doftljusdesigner Emmanuel Martini tar fram dofter som gifter sig med ester & erik’s färgpalett. Emmanuel hämtar sin inspiration genom att promenera på den danska landsbygden, observera dansken i det dagliga livet samt den unika nordiska livsstilen.

Parfymerna till doftljusen samt doftpinnarna tar ester & erik fram i parfymens huvudstad Grasse i Frankrike. Kärlen samt slutproduktion av produkterna sker i ester & erik’s fabrik i Silkeborg i Danmark. Vaxet är en blandning mellan paraffin- och mineralvax. Efter sin brinntid på ca 75 timmar kan keramikkärlet användas som ljuslykta, vas eller vacker smyckesburk. Det finns även refill från ester & erik som du åter kan fylla kärlet med.

För ytterligare information samt varuprover, vänligen kontakta:

EKPR & Kommunikation │Telefon: 08-667 22 06 │E-mail: info@ekpr.com

Högupplösta bilder finns på:www.ekprbildbank.com