Fyrklövern hyllar kärleken med servisen Sonja

Fyrklövern hyllar kärleken och firar det norska kungliga guldbröllopet 2018 med jubileumsservisen Sonja. En klassisk elegant porslinsservis i friska vita färgskalor med inslag av stillsamt grönt, prydd med ståtliga orkidéer, spirande fresia och grönskande myrten hämtade ur brudbuketten.

Formgivaren Anna Handell har i samarbete med Fyrklövern fångat blommornas spröda och samtidigt livskraftiga själ. Servisens tidlösa blomsterdekor följer porslinets böljande form och bär en handmålad platinakant för att ge dukningen  extra lyster. Porslin och blommor harmonierar i en tidlös och klassisk elegans.

– Servisen Sonja kan dukas på många olika sätt. Porslinet passar lika bra till en romantisk bjudning  i vitaste vitt eller till en mer färgsprakande spännande dukning. Gå ”all in” med kandelabrar i silver och orkidéer på snitt för full elegans. Drömmer du om en trendigare ”look”, dukar du direkt på ett rustikt  träbord med grova servetter i jordfärgat linne. För en fräsch dukning med maximal vårkänsla kombinerar du skirt krispigt grönt och sött puderrosa i både blommor och textil, säger Innovationsansvarig Anna Kertes på Fyrklövern.

För att ära guldbröllopet har Sonja en unik bottenstämpel under jubileumsåret. Servisen består av 16 delar och tål maskindisk samt finns endast till försäljning via Fyrklövern.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

EKPR & Kommunikation │Telefon: 08-667 22 06 │E-mail:     info@ekpr.com

Högupplösta bilder finns på:           www.ekprbildbank.com

Fyrklövern har funnits på den nordiska marknaden sedan 1974 och är ett av Nordens största företag inom porslin, glas och hemdekoration. ”Skönhet, funktion och god design som inspirerar umgänget kring bordet” är det som driver oss när vi utvecklar våra produkter. Vi har genom åren haft glädjen att göra många framgångsrika designsamarbeten. Hos Fyrklövern hittar du produkter av hög kvalitet som endast finns att köpa genom oss.