Fyrklövern lanserar ytterligare en stengodskollektion – Pepper

I början av året lanserade Fyrklövern nyheten ”Salt” en ljus stengodskollektion med produktion i Portugal. Nu lanserar Fyrklövern ytterligare en stengodskollektion i 12 delar, Pepper - en diskret och rustik men samtidigt modern och funktionell kollektion i mörka nyanser.Stengodset består av både ljus- och mörkgrå delar, samtliga produkter har en unik och levande yta skapade av reaktiva glasyrer. Den kreativa och kontrastrika kollektionen kan dukas nordisk och tidlös i ljusgrått eller mer dramatisk med inslag av svärta. Några delar har handmålade kanter i äkta guld som adderar värme och skapar ett exklusivt uttryck på bordet.

Fyrklöverns stengods är hållbara gällande såväl tillverkning som kvalitet. Detta genom att fabriken i Portugal följer strikta regler gällande en hållbar tillverkning som gör så lite avtryck på miljön som möjligt. Leran och glasyrerna är giftfria och konsumtionen av vatten, el och gas övervakas noga. Fabriken har även ett vattenreningssystem som gör att vattnet i fabriken kan återanvändas. Överskottslera och trasiga produkter återvinns.

Stengodskollektionen Pepper finns till försäljning från den 20 maj 2020 på www.fyrklovern.se.

Fyrklövern har funnits på den nordiska marknaden sedan 1974 och är ett av Nordens största företag inom porslin, glas och hemdekoration. ”Skönhet, funktion och god design som inspirerar umgänget kring bordet” är det som driver oss när vi utvecklar våra produkter. Vi har genom åren haft glädjen att göra många framgångsrika designsamarbeten. Hos Fyrklövern hittar du produkter av hög kvalitet som endast finns att köpa genom oss.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

EKPR & Kommunikation │Telefon: 08-667 22 06 │E-mail: info@ekpr.com

Högupplösta bilder finns på: www.ekprbildbank.com