• EK PR/

Gåshaga Gourmet lanserar julteer från det exklusiva franska temärket THEODOR

Delikatessföretaget Gåshaga Gourmet lanserar en serie julteer som går under namnet ”25 Décembre” från det exklusiva franska temärket THEODOR som erbjuder ett brett sortiment smaksatta och naturella teer i eleganta handgjorda plåtburkar.

Serien består av fem olika julteer (svart te, grönt te, rött te, vitt te och örtte) smaksatta med allt från kanel till muskot, kryddnejlika, citrusfrukter, pomerans, apelsinskal och ringblommor. Örtteet har dessutom kryddats med lakrits, björnbärsblad och röd paprika.

- Vi har fått en mycket positiv respons på THEODOR sedan vi lanserade varumärket i januari och när vi nu rör oss mot kallare och mörkare tider är vi nog inte ensamma om att se fram emot att brygga en kopp underbart julte för att värma både kropp och själ, säger Fredric Ankarcrona som driver Gåshaga Gourmet tillsammans med sin fru Lotta.

Julteerna från THEODOR säljs på utvalda THEODOR-återförsäljare som t ex NK Saluhall, Systrarna Voltaire, Cranberry Corner i Danderyd, M & J i Enebyberg, Oliv & Te i Örebro, ICA Kvantum Viksjö och ICA Kvantum Liljeholmen. Priset ligger på mellan 199 och 249 kr för en 100g handgjord plåtburk med sidenband.

Om Gåshaga Gourmet AB Gåshaga Gourmet importerar och distribuerar delikatessvaror av högsta kvalitet till butiker och restauranger. Företaget, som ligger i Gåshaga på Lidingö utanför Stockholm, grundades 2010. Ägare är Lotta och Fredric Ankarcrona. www.gashagagourmet.se.

Högupplösta bilder www.ekprbildbank.com För ytterligare information och utlåning vänligen kontakta: EKPR & Kommunikation │Telefon: 08-667 22 06│E-mail: info@ekpr.com