• EK PR/

Gåshaga Gourmet lanserar kvalitetsgeléer i samarbete med Björgårdens Syltmakeri

Yvonne Björ som driver Björgårdens Syltmakeri jobbar både med sina egna odlingar och tillsammans med väl utvalda lokala leverantörer för att säkerställa de bästa råvarorna. Gelén kokar Yvonne för hand i små mängder i kopparkärl. Allt för att leverera en produkt av bästa kvalitet och smak, givetvis utan tillsatser eller konserveringsmedel. Den här serien med utsökta geléer är utvecklad tillsammans med, och exklusivt för, Gåshaga Gourmet (och utgör Gåshaga Gourmets första serie produkter under eget varumärke).

• Äppelgelé MYNTA, 80g passar till lamm och kyckling. Pris ca 69 kr.

• Äppelgelé CALVADOS, 80g passar till gås- och anklever, fågel, lamm, fläsk och patéer. Förträfflig till ostbrickan. Pris ca 69 kr.

• Rödvinbärsgelé PORTVIN, 80g passar till fläsk, lamm, fågel, nötkött och mildare dessertostar. Pris ca 69 kr.

• Svartvinbärsgelé ARMAGNAC & SVART-PEPPAR, 80g passar till nötkött, vilt, skogsfågel och kraftigare dessertostar. Pris ca 69 kr.

Om Gåshaga Gourmet AB

Gåshaga Gourmet importerar och distribuerar delikatessvaror av högsta kvalitet till butiker och restauranger. Företaget, som ligger i Gåshaga på Lidingö utanför Stockholm, grundades 2010. Ägare är Lotta och Fredric Ankarcrona. www.gashagagourmet.se.

För bilder:

För mer information kontakta:

• Fredric eller Lotta Ankarcrona (info(at)gashagagourmet.se, 0733 25 40 20 eller 0709 580 660)

• Henriette Brinch på EKPR (henriette(at)ekpr.com, 0733 667 220)