Globen Lighting väljer EKPR & Kommunikation som PR-Partner

Globen Lighting är ett svenskt belysningsföretag som grundades 1984. Företaget designar och säljer interiörbelysning till privat och offentlig miljö och har idag ett brett nätverk av återförsäljare, i både Sverige och Europa. Idag drivs företaget i andra generation med Alexander Meyenberg Hall som VD.

Nu har EKPR & Kommunikation fått uppdraget att stärka Globen Lightings varumärke på den svenska marknaden.

- Globen Lighting har en spännande företagshistoria och vi är givetvis stolta över samarbetet. Vi ser fram emot en kreativ och strategisk varumärkesresa tillsammans, säger Madeleine EK Brentmar, VD på EKPR & Kommunikation.

Globen Lighting har ett stort sortiment och erbjuder en bredd både vad gäller stil och funktion, vilket gör att det finns något för alla. Grunden i deras formgivning bygger på ett modernt, kreativt och spännande formspråk.

- Vi valde att samarbeta med EKPR & Kommunikation för deras personliga engagemang och lyhördhet för oss som varumärke, samt deras spetskompetens inom belysning, vilket vi ser som viktiga fördelar, säger Helena Thorell, vice VD Globen Lighting.

Under våren 2023 lanserar Globen Lighting en ny kollektion som presenteras under Furniture Fair. Dessutom förstärker belysningsföretaget sitt inredningskoncept mot arkitekter och inredare.

- Vi har mycket som händer hos Globen Lighting framöver och vi ser fram emot att tillsammans med EKPR & Kommunikation utveckla och positionera vårt varumärke ytterligare, avslutar Helena.

Samarbetet träder i kraft från och med den 1 februari 2023. För mer information eller bokning av intervjuer kontakta madeleine@ekpr.com.

För bilder och utlån av produkter, vänligen kontakta:

EKPR & Kommunikation │Telefon: 08-667 22 06 │E-mail: info@ekpr.com

Högupplösta bilder: https://ekprbildbank.com/login

Globen Lighting säljer endast till återförsäljare inom interiör, möbel och el samt den offentliga sektorn. Vårt huvudkontor ligger i Svenljunga och via våra återförsäljare exporterar vi belysning till stora delar av Europa och många andra delar av världen.