GRANIT i unikt samarbete med illustratören Anna Mörner

Under hösten släpper Granit ett kollektionssamarbete med illustratören Anna Mörner. Tillsammans släpper dem unika prints genom Granits designs, i produkter till det dukade bordet och inredningsdetaljer till hemmet. En färgstark och välavvägd kollektion genom kombinationen Granits stilrena och funktionella estetik och Anna Mörners lekfulla, organiska och färgstarka illustrationer.

- Anna Mörner är en fantastisk illustratör med en direkt, färgstark och lekfull stil som inger en känsla av värme och positivitet. Hennes illustrationer är idag något som är ganska långt ifrån vad Granits kunder kanske är vana vid att vi tar fram, men det är just det vi genom kollektionen vill leka med, att låta våra olikheter stärka varandras uttryck. Därför är vi otroligt glada och stolta över vårt samarbete, och att vi har tagit fram produkter som inspirerar till att skapa vackra och unika hem, säger Emanuel Rylander, Konceptchef på GRANIT.

Annas stil och motiv har inspirerat Granit att ta fram produkter för bland annat fest och samvaro, genom produkter som passar för det dukade bordet med tema höstfest. I kollektionen finns även ett urval produkter som fungerar som en modern tolkning av klassiska juldekorationer.

- Det känns så fint och kul att få göra samarbetet med Granit. Granit är ett varumärke som jag alltid har tyckt om, att få integrera mina illustrationer med deras designs har varit så kul och spännande och jag är så glad över kollektionen vi har tagit fram. Det har varit en lärorik process att arbeta så nära deras designteam och att få se slutprodukten, från skiss till färdig produkt. Det ligger mycket tid, kärlek och tanke bakom varje produkt, vilket jag hoppas syns och känns! Säger Anna Mörner, Illustratör och konstnär.

Kollektionen som är kopplad till julen ska fungera året runt, ett signum för Granit. Utgångspunkt för Annas illustration är en tolkning av Amaryllisblomman.

- Vi tycker att illustrationerna passar i flera olika sammanhang. Vi tog fram en kollektion med fokus på det dukade bordet och en modern jul… Men så tog vi även fram en otrolig pläd, som vi bara inte kunde låta bli att göra. Vi på Granit fullkomligt älskar de nya uttrycken i illustrationerna, fortsätter Emanuel.

Granit är ett företag som ständigt vill utvecklas och som är öppna för nya, oväntade uttryck. Genom samarbetet med Anna Mörner breddar Granit sitt uttryck men håller fast vid sitt tydliga DNA. Resultatet av samarbetet är en färg- och formstark kollektion av vardagsföremål för det dukade bordet och inredningsdetaljer du vill ha framme.

Kollektionen finns i utvalda Granit-butiker och online från och med 25 september 2024.

För mer information och produktutlån, vänligen kontakta:

EKPR & Kommunikation │Telefon: 08-667 22 06 │E-mail: info@ekpr.com