GRANIT väljer EKPR & Kommunikation som strategisk PR-partner

Nu väljer livsstilsföretaget Granit ny PR-partner och allierar sig med EKPR & Kommunikation. Detta för att sprida Granits koncept, där design och funktion med kunden i fokus för en förenklad vardag är i fokus.

- Vi är så glada och stolta att Granit har valt oss som sin PR-partner. Vi har följt företaget länge och alltid tyckt om konceptet och produkterna. Det känns som ett privilegium att vi nu får möjligheten att ta ett helhetsgrepp och fungera som Granits förlängda arm i att skapa desto större varumärkeskännedom, säger Linnea Dubois, byråchef EKPR & Kommunikation.

- Vi är mycket glada över att inleda samarbetet med EKPR. Deras framåtlutade inställning är precis det Granit behöver i den varumärkesresa vi står inför. Den erfarenhet de besitter inom inredningsbranschen är guld värd för oss. Jag tror starkt att detta kommer bli en framgångsresa, och jag ser verkligen fram emot att tillsammans bygga Granits närvaro på ett sätt som verkligen sticker ut, säger Elin Nilsson, Communications & Community Manager Granit

Med ett personligt och inspirerande bemötande erbjuder Granit väldesignade produkter med fokus på smart, estetisk funktion och förvaring för alla hemmets rum, för ett organiserat och personligt hem. Granits koncept är en helhetsupplevelse, det innebär att företaget erbjuder ett sortiment av smarta funktionella produkter och lösningar som på ett kreativt sätt förenklar vardagen och ger mer tid att leva. Det handlar om form, funktion och kvalitet i samspel.

- Tillsammans kommer vi att samarbeta brett, det betyder att vi bland annat hjälper Granit med traditionell PR, pressevent, butiksevent och Influencer marketing. Att arbeta långsiktigt och med helhetslösningar skapar desto bättre förutsättningar för ett framgångsrikt samarbete, där vi arbetar nära varumärket i flera aspekter. Vi ser fram emot att nu starta resan till att göra Granit till en självklar livsstil- och inredningsdestination, avslutar Linnea.

1996 föddes idén till Granit hos vännerna Susanne Liljenberg och Anett Jorméus efter deras frustration över lösa papper och allmän oordning i hemmet. Ett år senare öppnade de sin första butik på Götgatan 31 i Stockholm med fokus på förvaring. Idag finns Granit i Sverige, Norge, Finland och Tyskland och har e-handel i samtliga länder och totalt 39 fysiska butiker. Samarbetet mellan Granit och EKPR & Kommunikation träder i kraft från och med den 1 februari 2024.

För mer information och produktutlån, vänligen kontakta:

EKPR & Kommunikation │Telefon: 08-667 22 06 │E-mail: info@ekpr.com