Grilla grönt med Cook’n Bloom och Outset i sommar

Det finns massvis med grönsaker och goda vegetariska alternativ att lägga på grillen. Cook’n Bloom och Outset presenterar grillredskap som passar perfekt till vårens fräscha gröna alternativ. I sortimentet finns bl.a. ett grillspett i rostfritt stål som går att fälla ihop som ett dragspel. Passar utmärkt att fästa frukt, grönsaker och andra små godsaker som ska grillas upprätt. Outset har även ett töjbart grillhalster som är perfekt för att grilla fisk, majs, filé, frukt samt grönsaker och bröd. Den töjbara konstruktionen i rostfritt stål gör den mer flexibel för såväl tunna råvaror som lite tjockare. Ett handtag i varje sida gör halstret enkelt att vända. Grillspettet och grillhalstret gör det enkelt att grilla små bitar utan att de faller ner mellan grillgallret och gör att maten kan ta till sig en smak av rökighet.

För övrig information kontakta:

EKPR & Kommunikation | Telefon: 08-667 22 06 | E-mail: info@ekpr.com

Högupplösta bilder finns på  www.ekprbildbank.com

OUTSET

Funktion och design är ledorden för Outsets innovativa serie av spännande grillredskap och grilltillbehör. Outset är tillverkare av avancerade grill- och chillwareprodukter och är ledande inom produktdesign, produktutveckling av nya material & materialbeläggningar.

Cook’n Bloom

Cook’n Bloom startades av Anne-Lie Rosenqvist och Åsa Iggström, två passionerade foodies med smak för kvalité och sinne för det goda. De erfarenheter som de fått genom att laga mat från världens alla hörn, tillsammans med mångårig yrkeserfarenhet ledde fram till affärsidén bakom Cook’n Bloom. 2013 förverkligade de drömmen om att starta eget företag som handlar om mat och njutning. Cook’n Blooms ambition är att förse nischade köks- och inredningsbutiker, restauranger samt delikatessbutiker på den nordiska marknaden med nya och spännande kvalitetsprodukter för köket, baren och grillen.