• EK PR/

Haga Optik firar 60 år - släpper solglasögonkollektion designad av Sofia Wistam

Fotograf: Yolanta Birkhane

Haga Optik fyller 60 år och firar med ett nytt designsamarbete och en ny solglasögonkollektion. Inför jubileet har företaget i samarbete med Sofia Wistam tagit fram en kollektion med fokus på hög modefaktor och lekfullhet som lanseras under företagets varumärke Haga Eyewear.

–  Jag ville formge solglasögon som har attityd och kaxighet; accessoarer som gör livet lite roligare helt enkelt, berättar Sofia Wistam. Grundtanken med kollektionen är möjligheten att skapa en egen stil, att kunna vara sig själv, som punkbandet Docenterna sjöng om i 80-talslåten: ”Bakom mina solglasögon... kan jag va’ mig själv”, halvsjunger Sofia Wistam.

Solglasögonen lanseras i april och kommer i en matchande box signerad av Sofia Wistam. Samtliga är CE-märkta och har 100% UVA/UVB-skydd och UV 400-filter som skyddar ögonen mot skadlig strålning.

Haga Optik kännetecknas av glasögon med hög kvalitet och svensk design med såväl klassiker som trendnyheter. Företagets varumärken Haga Eyewear, Lix by Haga, H.E Fashion och Volt by Haga erbjuder ett brett sortiment inom sol- och sportglasögon, läsglasögon och linser. Haga Optik är en marknadsledande aktör inom sitt produktsegment med ett stort och välutbyggt återförsäljarnät som täcker hela Sverige.

Pris 429kr

För mer information kontakta:
EKPR & Kommunikation tel. 08-667 22 06 info@ekpr.com
Högupplösta bilder finns på: www.ekprbildbank.com

Haga Optik AB grundades 1957 och är idag en marknadsledande aktör inom produktsegmenten sol- och sportglasögon, läsglasögon och linser. Företagets produkter, som kännetecknas av hög kvalitet, tidlös svensk design och hög modegrad, marknadsförs under de egna varumärkena: Haga Eyewear, Lix by Haga, H.E Fashion och Volt by Haga. Haga Optiks produkter finns till försäljning hos ett stort antal återförsäljare spridda över hela Sverige, samt i Norge, Finland, Holland, Estland och Rumänien.