HärjedalsKök inleder samarbete med EKPR & Kommunikation

Investera i en cirkulär kökslösning med funktion och användarvänlighet i fokus. Nu ansluter det svenska köksföretaget HärjedalsKök till EKPR & Kommunikations varumärkesportfölj.

HärjedalsKök grundades för snart trettio år sedan. Målsättningen var att erbjuda förnybara och stilfulla kök på kundens villkor. Köksföretagets resa tog fart i Härjedalen, ett område med en gedigen tradition av hantverk och träarbete. Snart utvecklades köksidén Härjedalsmetoden®, där ett nytt kök skapas baserat på kundens befintliga förutsättningar, utan att kompromissa med design och klimatavtryck. Nu väljer företaget EKPR & Kommunikation som strategisk PR-partner.

- HärjedalsKök har en fantastisk företagshistoria och är i full gång med att ta nästa steg inom design och hållbarhet. Vi är givetvis stolta över samarbetet och ser fram emot en kreativ och strategisk varumärkesresa tillsammans, säger Madeleine Ek Brentmar, VD på EKPR & Kommunikation.

Utmärkande för Härjedalsmetoden® är cirkulär köksförnyelse. Köket ritas upp under ett hembesök mellan köksexpert och kund. Sedan tillverkas skräddarsydda lådfronter, luckor och inredning i fabriken i Funäsdalen, måttanpassade efter kundens befintliga köksstommar. På mindre än en dag monteras ett nytt kök på befintliga köksstommar istället för att riva funktionsdugligt material. Utöver en stark hållbarhetsaspekt är metoden även tidseffektiv och tacksam för plånboken.

- För oss var det viktigt att hitta en partner som har ett brett kontaktnät i branschen. Vi uppskattar även att EKPR är experter inom det affärsmässiga och har lång erfarenhet att lyfta hållbarhetsarbete. Allt detta har vi hittat i EKPR & Kommunikation säger Mattias Forsman, Marknadschef på HärjedalsKök.

HärjedalsKök har flera nyheter för 2022, bland annat mångsidiga köksluckan Härjedalen, som hyllar både atmosfär och kultur i området. Ett klassiskt utförande möter minimalistiska inslag, en stil som lämpar sig i flera sorters kök. Även kulören Grönmossegrönt är ny för säsongen, lanserad i augusti 2022. Den djupare gröna nyansen skapar en sofistikerad kontrast i ett dämpat utförande, utmärkt för våra skandinaviska hemmiljöer.

För ytterligare information om PR-samarbetet och utlån av produkter, vänligen kontakta:

EKPR & Kommunikation│Telefon: 08-667 22 06│E-mail: info@ekpr.com

HärjedalsKök är ett svenskt köksföretag som grundades i Härjedalen för över trettio år sedan. Än idag är produktionen kvar i området, kända för sin utpräglade hantverkstradition och kunskap av trä. Utmärkande för HärjedalsKök är Härjedalsmetoden®, en unik köksidé där gamla köksstommar utgör basen för ett helt nytt kök. Varumärkets filosofi bottnar i en personlig, professionell och trygg process där kunden erbjuds produkter och service av högsta kvalitet.