Hilke Collection inleder samarbete med EKPR & Kommunikation

Hilke Collection är ett expansivt svenskt varumärke som erbjuder tidlösa inredningsprodukter i en klassisk, feminin och stilren design med modern tvist, tillverkade i högkvalitativa material. Nu växlar företaget upp ytterligare och inleder ett strategiskt PR-samarbete med EKPR & Kommunikation från och med den första maj.

- Vi har under kort tid vuxit snabbt både på den svenska och globala marknaden. I och med detta har vi nu inlett ett samarbete med EKPR & Kommunikation, för att tillsammans arbeta strategiskt framåt med PR, säger Giovanna Hilke, VD, Hilke Collection.

Med en bakgrund som maskiningenjör och med ett brinnande intresse för inredning och design startade Giovanna Hilke varumärket Hilke Collection 2015 i Linköping. Giovannas vision om att skapa produkter med tidlös och vacker design till moderna och eleganta hem, skapade av kärlek och ansvarsfull produktion, har genomsyrat företaget sedan start.

- Vi är glada att Hilke Collection med Giovanna Hilke i spetsen har valt oss som strategisk PR-partner. Vi ser fram emot vår gemensamma resa med detta växande varumärke, som redan nu har spännande saker på gång… mer info kommer inom kort, berättar Madeleine Ek Brentmar, VD på EKPR & Kommunikation.

Att finna balans i varje produkt är varumärkets designsignatur. Hilke Collection har en fot i Italien och en i Sverige. Inspirationen hämtar företaget från konst, mode och samtid med fokus på en bestående och hållbar stil. Hilke Collections produkter är alla handgjorda i material som mässing, marmor och granit.

Hilke Collection finns att köpa på www.hilkecollection.se och hos utvalda återförsäljare.

För ytterligare information och utlån, vänligen kontakta:

EKPR & Kommunikation │Telefon: 08-667 22 06 │E-mail: info@ekpr.com