Hilke Collection lanserar nyheter under Formex

2022 har varit ett fullspäckat år för Hilke Collection. Under året har företaget släppt en rad nyheter och samarbeten, dessutom växlade Hilke Collection upp och adderade en stor smyckeskollektion till sitt utbud. Nu släpper företaget ytterligare nyheter under Formexmässan, vackra svensktillverkade ljusstakar i mässing.

- Det har varit ett otroligt spännande år! Produkter, nya kollektioner och samarbeten har utvecklats. I juli gick investeraren Daniel Johnsson på Quick Holding AB in i företaget, vilket känns spännande. Nu satsar vi på att komma in på den globala marknaden, säger Giovanna Hilke, VD och designer Hilke Collection.

Ljusstaken Lignano Sabbiadoro är tillverkad i mellersta Sverige och de mjuka linjerna i ljusstaken bockas för hand. Sabbiadoro betyder ”sand av guld” på italienska.

- Italien är min landningsbana för alla mina tankar. Vi har ett hus i Lignano, en stad som ligger mellan Venedig och Trieste i norra Italien. Platsen och den milslånga sandstranden med vackra stenar och snäckor har fått stå för namnet och inspirationen bakom ljusstaken, fortsätter Giovanna.

Upptäck nyheter och Hilke Collections sortiment under Formex i monter A06:18. Ljusstaken som är framtagen tillsammans med Hanna Wessman finns till försäljning från slutet av oktober 2022 på www.hilkecollection.se samt hos utvalda återförsäljare.

Pris:

Lignano Sabbiadoro 1 - 1399 kr

Lignano Sabbiadoro 2 – 1699 kr

Lignano Sabbiadoro 4 - 2499 kr

Om Hilke Collection AB

Hilke Collection är ett ungt svenskt handelsföretag som erbjuder inredningsprodukter och smycken i klassisk, feminin och stilren design med en modern tvist. Grundaren Giovanna Hilke startade varumärket 2015 i Linköping och med tiden har en gedigen kollektion av inredningsprodukter och smycken vuxit fram. Produkterna säljs i de mest framstående inredningsbutikerna i Sverige. Visionen bakom varumärket är att skapa tidlös och vacker design för moderna och eleganta hem, skapade med kärlek och ansvarsfull produktion.

För ytterligare information och utlån, vänligen kontakta:

EKPR & Kommunikation │Telefon: 08-667 22 06 │E-mail: info@ekpr.com