Hilke Collection lanserar nytt produktsortiment

Nu växer Hilke Collections sortiment ytterligare och företaget lanserar en efterlängtad kollektion med vackra koppar. Porslinet är tillverkat i ”New Bone China” av högsta kvalitet och kommer i en klassisk och exklusiv design. Företaget kommer framöver att utveckla kategorin med tesil, tekanna, assietter och muggar.

- Det kändes som ett naturligt steg att utveckla en kollektion med koppar. Vi vill med hela vårt sortiment skapa en varm, härlig och gemytlig känsla för våra kunder. Vi kommer att utveckla kategorin framöver och addera alla tillbehör som kan tänkas passa till. Det ser vi fram emot! Säger Giovanna Hilke VD och designer Hilke Collection.

Att kopparna är tillverkade av ”New Bone China” betyder att de är veganska då det inte finns någon benmassa i porslinet, utan i stället framställda med hjälp av mineraler. Materialet har egenskaper som att hålla drycken varmare längre samt att det inte blir några fula kafferänder, om man glömmer kaffet en längre stund i porslinet. Produkter tillverkade i ”New Bone China” har tunna väggar och är slitstarka, dessutom är de i regel lättare i handen än produkter gjorda i keramik eller annat porslin.

Kollektionen finns hos utvalda återförsäljare i slutet på maj 2023 men går redan nu att förbeställa på www.hilkecollection.se

Rekommenderat pris: 549 kr

Om Hilke Collection AB

Hilke Collection är ett ungt svenskt handelsföretag som erbjuder inredningsprodukter, smycken och porslin i klassisk, feminin och stilren design med en modern tvist. Grundaren Giovanna Hilke startade varumärket 2015 i Linköping och med tiden har en gedigen kollektion av inredningsprodukter och smycken vuxit fram. Produkterna säljs i några av de mest framstående inredningsbutikerna i Sverige, och resan till att expandera i Norge och Europa har börjat. Visionen bakom varumärket är att skapa tidlös och vacker design för moderna och eleganta hem, skapade med kärlek och ansvarsfull produktion.

För ytterligare information och utlån, vänligen kontakta:

EKPR & Kommunikation │Telefon: 08-667 22 06 │E-mail: info@ekpr.com