Himla - Allt fokus på linne i höst

Himla är stolta att få presentera höstens kollektion. Stolt för att de helt vågat fokusera på sina egna färgskalor på linets olika strukturer.

Fler och fler upptäcker glädjen av att leva med linne. Hur inspirerande det är att inreda med fräscha, luftiga och krispiga textilier i rika färger och klättrande färgskalor.

Linne är fantastiskt eftersom det kan ta sig så många uttryck. Från lätt, skirt och luftigt, till skrovligt, strävt och lite tungt. Linne tåls att älskas, tvättas och älskas igen. Det kan drapera ett bord slarvigt nonchalant, eller bära upp ett rum med stil och grace. Linne är lätt att leva med och ger så mycket atmosfär till hemmet.

I höst är enfärgat trendigare än någonsin. Det skrynkliga, tvättade och nonchiga linnet fortsätter att erövra våra hem. Och Skandinavisk enkelhet är det övergripande modet.

- Färger beter sig olika när det får uttrycka sig i olika material och på olika strukturer. Jag är mer eller mindre besatt av det, vilket märks den här säsongen berättar Annica Högström, Himlas VD och Creative Director.  Våra färgskalor är alltid harmoniska. Höstens färger heter antik, lyrik, nostalgi, retro, oktan, kaki, mentol, agave, carmin och tabasco. De berättar att vi vill ge våra kunder inspiration att inreda modernt och personligt utan att komplicera, fortsätter Annica.

Nu finns Himlas vackra höstkollektion för utlåning i EKPRs showroom. För högupplösta bilder gå till www.ekprbildbank.com.