Himla firar 25-årsjubileum

Inredningsföretaget Himla startades 1990 och har sedan dess arbetat med högkvalitativa och inspirerande inredningstextilier för hemmets alla rum.

Himla AB grundades 1990 och köptes 1996 av Annica Högström, som då påbörjade en framgångsrik resa.

Sortimentet utvecklades och Annicas känsla för färger, gav möjlighet till att utöka skalorna, så att kollektionerna kan färgkoordineras på oändligt många sätt. Passionen för lin präglar till stor del sortimentet. Linets förmåga att förmedla färger ger Himlas sortiment dess unika färgskala.

Kollektionerna fungerar medvetet långsiktigt, genom dess färgval och höga kvalitet. De noggrant utvalda producenterna, är sedan många år viktiga samarbetspartners. Sortimentet, leverantörer och kvaliteterna bidrar till Himlas framgång - att producera högaktuella inredningsprodukter som håller över tid.

-  Vi är enormt stolta över vårt koncept där vi i mer än 20 år har arbetat med en skandinaviskt enkelhet med kreativa variationer på ett själfullt sätt, berättar Annica Högström, VD och Creative Director, Himla AB.

Himlas jubileumsår kommer att uppmärksammas genom festliga arrangemang under Formex 19-22 augusti 2015 samt genom aktiviteter i Himlas butiker under hösten.

Idag driver Himla tre konceptbutiker, e-handel samt NK Classic Home.

För mer information, vänligen kontakta:

Annica Högström, VD och Creative Director, Himla AB
Mob: +46 70 853 68 98
E-post: annica.hogstrom@himla.se

Himla AB grundades 1990 och köptes 1996 av Annica Högström. Himla är ett varumärkesföretag som arbetar med textilier för heminredning. Formgivning och färgsättning är egen design där Himlakonceptet står för kvalitet, färgkoordination och inspirerande variation – allt i naturmaterial. Sortimentet omfattar produkter inom segmenten Dining, Living, Bed, Bath samt Fabrics. Himla har sitt huvudkontor i Uppsala. www.himla.se.