Himla lanserar tjänsten - måttbeställda gardiner

Himla lanserar sömnadsservice av måttbeställda gardiner i de egna konceptbutikerna; HIMLA Concept Stores.

Gardiner är det enklaste sättet att få nytt inspirerande resultat när du ska förändra ett rum med textilier. Himla har ett brett utbud av gardiner och sortimentet består av 20 kollektioner av hissgardiner, panellängder och gardinlängder. Himla erbjuder nu måttbeställt som en självklar och utökad service för  kunder.

-  Efter så många år med linnegardiner, inser vi vilka experter vi är. Vi har ett brett sortiment med färdiga lösningar. Nu tar vi steget längre och tar måttbeställt, säger Annica Högström, VD och Creative Director, Himla.

HIMLA Concept Stores personal kallar sig experter på gardiner och erbjuder hjälp till kunder som känner sig osäkra och behöver tips och råd inför gardininköp. Med enkla medel kan du förändra ditt rum med gardiner genom rätt val av material, färg, upphängning och detaljer.

-  Alla har sin egen stil och även våra gardinlösningar är till för att hjälpa människor att uttrycka den, säger Carina Gustafsson, Visual Merchandiser, Himla.

Fler samlade tankar, inspiration och expertis finner du i nästa HIMLA Magasin som utkommer i januari 2014.

HIMLA Concept Store finns i Sickla Köpkvarter och Täby Centrum.

För mer information, vänligen kontakta: Annica Högström, VD och Creative Director, Himla AB Mob: 0708-53 68 98 E-post: annica.hogstrom@himla.se

Himla AB grundades 1990 och köptes 1996 av Annica Högström. Himla är ett varumärkesföretag som arbetar med textilier för heminredning. Formgivning och färgsättning är egen design där Himlakonceptet står för kvalitet, färgkoordination och inspirerande variation – allt i naturmaterial. Sortimentet omfattar produkter inom segmenten Dining, Living, Bed, Bath, samt Fabrics. Himla har sitt huvudkontor i Uppsala. Hemsida: www.himla.se.