Innovativa fototaper med Scandiwall

Scandiwall är ett skandinaviskt tapet- och designhus där digitala trycktekniker används för att skapa fototapeter, canvastavlor och ljudabsorbenter. Företaget startades 2013 i syfte att främja den fantastiska mångfalden och kvaliteten inom skandinavisk bild och design. Genom att kombinera det bästa inom fotografi/konst, högkvalitativa material och innovativa trycktekniker har Scandiwall blivit pionjärer inom digitalt framställda väggdekorer.

”Vi arbetar ständigt med innovativa lösningar för att ge inredare och designers helt nya verktyg att jobba med.  Genom att vi trycker digitalt ger vi både proffs och hemmafixare möjlighet att forma och inreda alla sorters rum och ytor precis som de vill och för deras specifika behov”, säger Martin Edsparr, VD på Scandiwall.

Scandiwall jobbar med Skandinaviens 200 främsta fotografer och grafiska designers genom ett tätt samarbete med bland annat Folio Bildbyrå. Många av fotograferna är prisbelönta och världsledande inom natur-, äventyrs- och stillebensfoto. Genom samarbetet har Scandiwall ett unikt och brett utbud av moderna motiv och mönster från världens alla hörn som passar såväl privata som offentliga rum.

För ytterligare information och bilder vänligen kontakta:
EKPR & Kommunikation │Telefon: 08-667 22 06 │E-mail: info@ekpr.com
Högupplösta bilder finns på www.ekprbildbank.com