Jotun LADY lanserar ny badrumspalett med uppdaterade kulörer

Kulörer påverkar stilen och stämningen i alla rum. Inklusive badrummet – den plats där vi startar och avslutar dagen. Jotun LADY lanserar en ny färgpalett till badrum som presenterar tre teman med fokus på att känna lugn och ro.

PRESSMEDDELANDE, januari 2021

Den nya badrumspaletten från Jotun LADY är speciellt utvecklad och sammansatt för att skapa en unik atmosfär. En plats där man önskar att vara varje dag.

– Nina Klæboe Mørkve, Skandinavisk Kulörchef Jotun

I slutet av februari lanserar Jotun LADY nya kulörer till våtrumszoner genom produkten LADY Aqua. LADY Aqua våtrumsfärg ingår i Jotuns godkända våtrumssystem. Den nya färgpaletten för våtrum består av tre teman, där alla har som syfte att skapa en harmonisk miljö som ger energi på morgonen och lugnar om kvällen.

Kulörpaletterna

Tema: Lugn, gyllene och mustig

Paletten innehåller dämpade, ljusgula toner i kombination med en djup, grön kontrast. Detta är en bra utgångspunkt för de som önskar ett lugnt och diskret uttryck, med inslag av grönska.

12118 Hummus – En ljus och lugn gulton. Dämpat behaglig och elegant.

10961 Raw Canvas – En dämpad gyllene ton. Lugn och varm.

8422 Green Marble – En gyllene grönton som tillför djup.

Tema: Sval och förfriskande spa-stämning

Svala, behagliga nyanser är perfekta för att skapa en känsla av spa och välmående i hemmet. Flera föredrar känslan av friskhet, lugn och harmoni, och det är precis vad de blågröna tonerna förmedlar. Det skapar en total avkopplande känsla.

6351 Tender Green En pastell som drar mot mint. Sval och behaglig.

6378 Iconic En dämpad, blågrön mintton. Lätt gråaktig och förfriskande.

6352 Evening Green – En dämpad blågrön ton.

Tema: Rustik och varm

Jordfärger och brända kontraster förmedlar värme och är lätta att tycka om. De utvalda kulörerna är tidlösa och naturligt vackra beige- och bruntoner som har en djup värme. Och som även är lätta att kombinera med kulörta inslag.

1140 Sand En varm beigeton. Trygg och lugn.

11175 Adventure En bränd orangefärgad ton. Kryddig och exotisk.

1929 Muskotnöt En lugn brunton. Varm och tidlös.

Vackra, silkesmatta våtrumsväggar - LADY Aqua våtrumsfärg ingår i Jotuns godkända våtrumssystem. Färgen är fuktbeständig och ger vackra, silkesmatta våtrumsväggar. Systemet är vattentätt och godkänt för användning i våtrumszoner runt dusch, handfat och badkar. Jotuns våtrumssystem MVK-godkänt.

För mer information, vänligen kontakta:

Olivia Larsson, Presskontakt, Jotun Sverige

olivia.larsson@jotun.se / tel. +46 705 696 319

Madeleine Ek, Presskontakt, EK PR
madeleine@ekpr.com /tel. +46 733 667 220

Högupplösta bilder finns på http://www.ekprbildbank.com/ och https://www.jotun.billes.se.

Anmärkning

Genom att ladda ner bilderna godkänner du att Jotuns bildmaterial endast används vid omtalande av Jotun/LADY kulörer och produkter, inte som illustrationsbilder av andra saker. Foton ska benämnas som Jotun / LADY. Foto: Trine Hisdal/Tinagent. Styling: Kråkvik & D'Orazio. Det är till stor hjälp för läsarna om ni skriver ut kulörkoder och kulörnamn på bilderna ni publicerar. Både kulörkod och namn (t.ex. LADY 6351 Tender Green) bör skrivas ut, då det finns en rad kulörer med samma namn, men med annat utseende från olika färgleverantörer.

Om Jotun

Jotun är marknadsledande inom dekorativ färg i Skandinavien och en av världens ledande producenter av färg och pulverlackering med 64 företag och 40 produktionsanläggningar på alla kontinenter. Jotun hade år 2019 en total omsättning på NOK 19,7 miljarder, och har mer än 10,000 medarbetare. Koncernen är organiserad i fyra olika segment och sju geografiska regioner, samt har sitt huvudkontor i Sandefjord, Norge.