• EK PR/

JOTUN LADY relanserar sin serie av snickeri- och lackfärg och adderar en supermatt glansgrad

JOTUN LADYs snickeri- och lackfärgsserie, LADY Supreme Finish har utvecklats med förbättrade påföringsegenskaper och extrem slitstyrka, som ger ett ännu vackrare och långvarigt resultat än tidigare. I tillägg har JOTUN utvecklat den matta glansgraden och presenterar den absolut mattaste till trä och panel inom JOTUNs sortiment – LADY Supreme Finish Pure Matt. Dessutom är hela serien miljömärkt med Svanen.

Väggen är målad med LADY Pure Color i kulören 12075 Soothing Beige.   Skrivbordet är målat i kulören 1775 Fresh Pasta och dörrarna, samt lister i 12075 Soothing Beige med LADY Supreme Finish Pure Matt. Bilderna är från Jannicke Kråkvik och Alessandro D’Orazios hem

- Vi har målat alla detaljer i vårt hem med LADY Supreme Finish snickerifärg. Färgen fungerar utmärkt till olika ytor och detaljer, samt till möbler. I vårt hem har vi mycket trädetaljer och finishen på supermatta LADY Supreme Finish Pure Matt harmonierar väldigt fint med dem, förklarar Jannicke Kråkvik, stylist och scenograf.

Den matta trenden på ytskikt har kommit för att stanna. Allt fler väljer matta glansgrader för att skapa det eleganta, sömlösa och vackra uttrycket som matta färger framhäver. JOTUN har vidareutvecklat sin serie av snickeri- och lackfärg, LADY Supreme Finish, med en ännu mattare glansgrad, LADY Supreme Finish Pure Matt – utan att kompromissa med färgens slitstyrka.

LADY Supreme Finish är en vattenburen oljefärg som är anpassad för snickerier, och den förbättrade formuleringen ger ett ännu vackrare och långvarigt resultat. Färgen är även miljömärkt med Svanen. Utvecklingen av färgserien har resulterat i bättre påföringsegenskaper och utflytning, vilket gör att alla kan få ett vackert resultat – oavsett om det är en nybörjare eller ett proffs som målar.

Den uppdaterade LADY Supreme Finish-serien är extremt slitstark och kan användas på slitutsatta områden, såsom möbler, dörrar och trappräcken med ett vackert resultat. Serien består av fyra glansgrader, där du kan skapa unika uttryck baserat på dina önskemål. Vill du framhäva detaljerna eller skapa ett enhetligt matt uttryck? Lek med glansgraderna och skapa ett personligt hem, förklarar Anne Favretto, Regional Brand Manager för LADY.

LADY Supreme Finish

Pure Matt – glansgrad 03: Dämpar kulören och ger ett enhetligt uttryck.

Silkematt – glansgrad 15: Dämpar kulören och ger en diskret kontrast.

Halvblank – glansgrad 40: Förstärker kulören och framhäver detaljerna.

Superblank – glansgrad 80: Skapar tydliga kontraster och reflekterar ljuset.

Den uppdaterade LADY Supreme Finish-serien och nyheten LADY Supreme Finish Pure Matt finns hos JOTUNs återförsäljare från den 24 januari.

För mer information, vänligen kontakta:

Olivia Larsson, Marknadschef, Jotun Sverige

olivia.larsson@jotun.se / tel. +46 705 696 319

Madeleine Ek, Presskontakt, EK PR
madeleine@ekpr.com /tel. +46 733 667 220

Högupplösta bilder finns på http://www.ekprbildbank.com/

Anmärkning

Genom att ladda ner bilderna godkänner du att Jotuns bildmaterial endast används vid omtalande av Jotun/LADY kulörer och produkter, inte som illustrationsbilder av andra saker.
Foton ska benämnas som Jotun / LADY. Styling och hem: Kråkvik & D'Orazio
Det är till stor hjälp för läsarna om ni skriver ut kulörkoder och kulörnamn på bilderna ni publicerar. Både kulörkod och namn (t.ex. LADY 1775 Fresh Pasta) bör skrivas ut, då det finns en rad kulörer med samma namn, men med annat utseende från olika färgleverantörer.

Om Jotun

Jotun är marknadsledande inom dekorativ färg i Skandinavien och en av världens ledande producenter av färg och pulverlackering med 64 företag och 40 produktionsanläggningar på alla kontinenter. Jotun hade år 2020 en total omsättning på NOK 21,1 miljarder, och har drygt 10,000 medarbetare. Koncernen är organiserad i fyra olika segment och sju geografiska regioner, samt har sitt huvudkontor i Sandefjord, Norge.