• EK PR/

Kakel och klinker går mot varmare toner – Golvabia synar trenden med nytt sortiment

Populära serien Umbria finns i sju olika färger

Golvabia står inför ett spännande och omfattande sortimentsbyte inom kakel- och klinkerprodukter. Som en del av deras ständiga strävan att erbjuda det bästa till sina kunder, presenterar Golvabia nu en rad nya färger och stilar som speglar den senaste utvecklingen inom inredningsdesign. Förändringen innebär inte bara en kosmetisk uppdatering, utan även en noggrant genomtänkt strategi, som bygger på deras djupa förståelse för den skandinaviska marknadens behov och preferenser.

I det nya sortimentet visas en tydlig övergång till varmare beige toner och ljusare plattor, vilket skapar en mjukare och mer inbjudande atmosfär i hemmet. De tidigare populära grånyanserna har också fått en uppdatering och drar nu mer åt det eleganta ”greige” hållet – en färg som förenar det bästa av grått och beige för att ge ett modernt men ändå tidlöst intryck.

Skagen – Mole

- Vi har tagit stor hänsyn till våra återförsäljares insikter och erfarenheter från den svenska marknaden. Genom en tät dialog har vi säkerställt att våra produkter möter de krav och önskemål som finns hos våra kunder. Vårt mål är att varje person som väljer kakel eller klinker från Golvabia ska kunna känna sig trygg i sitt val, både vad gäller hållbarhet och design. Vi är stolta över att kunna erbjuda ett sortiment där varje detalj är noggrant övervägd – från färgval och material till produkternas hela livscykel, säger Pontus Davidsson, VD på Golvabia.

Crush – Rosy Blush Matte

För att säkerställa att produkterna inte bara är vackra utan även uppfyller högsta möjliga kvalitetsstandard, arbetar Golvabia nära sina leverantörer i Italien och Spanien – två länder som är kända för sitt hantverk och sin expertis inom kakel- och klinkerproduktion. Samarbetet har möjliggjort en utveckling av ett sortiment som inte bara är estetiskt tilltalande, utan även håller högsta kvalitet.

- Vi på Golvabia tar vårt ansvar för miljön på allvar. Genom att alltid välja produkter från Europa och avstå kortsiktiga vinster gör vi det bästa valet för kunden, för miljön och för de som arbetar med tillverkningen, avslutar Pontus Davidsson, VD på Golvabia.

Bond – Terazzo Pure

Nyheterna i Golvabias kakel- och klinkersortiment: Bond, Skagen, Cortina, Limestone, Crush och Castelli finns nu att köpa hos Golvabias återförsäljare.

För mer information, besök Golvabia.se

För ytterligare information och utlån av produkter, vänligen kontakta:
EKPR & Kommunikation│Telefon: 08-667 22 06│E-mail: info@ekpr.com

För pressbilder: EKPR & Kommunikations bildbank