• EK PR/

KAPPAHLS KOLLEKTION VINTAGE STORIES FIRAR 10 ÅR – flera unika inslag i den romantiska jubileumskollektionen

Vintage Stories firar ett helt decennium med en kollektion som spirar av romantik och är inspirerad av 1700-talets Toile de Jouy-mönster. Kollektionen innehåller nyheter som underkläder, badkläder och – som juvelen i jubileumskronan – en brudklänning. Utvalda plagg finns också i större storlekar.

Den 1 maj släpper KappAhl kollektionen Vintage Stories, som firar 10 år i år. Kollektionen består av ett 20-tal plagg som kan bäras till vårens och sommarens fester och bröllop, men även till vardags. I jubileumskollektionen finns klänningar, kavaj med matchande byxa och shorts, blusar och kjol. Utvalda plagg finns även i större storlekar. Kollektionens statementplagg är bröllopsklänningen i skir spets. I årets Vintage Stories-kollektion finns även underkläder, kimonos och badkläder.

Kollektionen är romantisk och inspirerad av det franska 1700-talet med klassiska Toile de Jouy-mönster i blå och vita toner. I kollektionen syns även en färgmix av rött och rosa, stora blommor och välarbetade spetsar.

• Vintage Stories har älskats av våra kunder och vi vill först och främst säga tack! Årets kollektion är en unik mix av moderiktiga plagg i romantisk tappning som kan bäras till vårens fester, med inslag av mer vardagsfina favoriter. Höjdpunkten är den vackra bröllopsklänningen som är redo att stå i centrum på den stora dagen, säger Mia Nyman, KappAhls design- och inköpschef Dam.

Vintage Stories släpps i butik och online den 1 maj 2019.

Olivia Larsson, PR-ansvarig, KappAhl Sverige,
tel. +46 704 71 58 47, olivia.larsson@kappahl.com

Vid pressutlån, vänligen kontakta
EKPR & Kommunikation, tel. 08-667 22 06, info@ekpr.com