Kunskapstavlan släpper nytt livsviktigt samarbete

Sedan varumärkets start 2016 har Kunskapstavlan® gjort flertalet framgångsrika samarbeten. Med sina tavlor har företaget spridit kunskap kring HLR tillsammans med Camilla Thurell, hur vi behåller våra älskade bin till vilka grönsaker som ligger i säsong med Naturskyddsföreningen. Nu för Kunskapstavlan® vidare den livsviktiga kunskapen om fjällsäkerhet in i våra hem med tavlan ”Fjällsäkerhet”.

- Vi tillbringar själva mycket tid i de svenska fjällen och upplever ofta att kunskapen runt säkerheten varierar. Det finns många små, men viktiga detaljer, att tänka på som kan få oerhörda konsekvenser. Genom tavlan ”Fjällsäkerhet” vill vi hjälpa till att sprida denna så viktiga kunskap. Vad bör du tänka på när du ska ut på tur eller åka skidor? Att få vara den ”viktiga kunskapens” förlängda arm in i hemmet är vad vi brinner för. Säger Jennie B Lindfors och Agneta Norlin, ägare och grundare Kunskapstavlan®.

”Fjällsäkerhet” är ett resultat av samarbetet med Fjällnäs, Sveriges äldsta högfjällshotell, och deras experter på just fjällsäkerhet.

- Det är viktigt att kunna sin säkerhet när man beger sig ut på fjället, oavsett tid på året. Genom att göra en tavla av detta viktiga ämne kan kunskapen nå ut till flera. Ett måste i varje fjällstuga!” Säger Kalle Johansson, Lavintekniker och fjällguide, Fjällnäs

Under Formex mellan den 14–17 januari 2020 släpper Kunskapstavlan® tavlan.

Tavlan Fjällsäkerhet

• Finns att köpa på www.kunskapstavlan.se

• Kommer i formaten 30x40cm och 50x70cm

• Tillverkad på miljövänligt premiumpapper hos Svanencertifierad producent.

• Kostar 295/395kr

Formex 14–17 januari 2020

Besök gärna Kunskapstavlan® under Formex i monter A09:17.

Eko och Premium

Alla tavlor från Kunskapstavlan® signeras med ett handpräglat sigill vilket gör varje tavla unik. Tavlorna produceras på ett högkvalitativt 200 g/m2 respektive 300 g/m2 matt papper som både är åldersbeständigt samt miljömärkt med EU Ecolabel och FSC.

"Kunskapstavlan® skapar design som förmedlar kunskap. För alla rum, för honom och henne, för stor och liten. Vårt mål och mission är att skapa något mer än bara design och vacker konst. Att utmana den klassiska designen och skapa hållbar inredning. Kunskapstavlan® trycks på ett miljövänligt och åldersbeständigt premiumpapper som både är certifierade med EU Ecolable och FSC. Kunskapstavlan® produceras i Sverige på vårt Svanencertifierade tryckeri."

För ytterligare information och varuprover, vänligen kontakta:

EKPR & Kommunikation │Telefon: 08-667 22 06 │E-mail:info@ekpr.com

Högupplösta bilder finns på: www.ekprbildbank.com