Lekfulla kontraster i Chhatwal & Jonssons höstkollektion

Chhatwal & Jonsson har i över tio år skapat vackra textilkollektioner, erkända för sin kombination av skandinavisk design och genuint indiskt hantverk med material av hög kvalitet. 2019 lanserade det framåtdrivande företaget sin första kollektion av spårbara mattor med en transparent produktionskedja. Till hösten släpper Chhatwal & Jonsson ytterligare spårbara mattor i en kollektion inspirerad av varma och jordnära toner med material i lekfulla och spännande kontraster.

- När hösten kommer längtar vi efter att få umgås inomhus. Det ombpnade hemmet och naturens varma och jordnära toner som skogsgrönt, ockragult, kastanjebrunt och havsblått har varit inspirationen till höst- och vinterkollektionen. Genom att kombinera textilier i spännande kontraster, mattor i mjuk ull från Nya Zeeland och föremål som har en historia skapar vi ett inbjudande och mer personligt hem. Dessutom en mer hållbar livsstil, säger Stig Jonsson, Creative Director Chhatwal & Jonsson.

Samtliga produkter kommer i noga utvalda material och framställs enligt traditionella indiska hantverksmetoder som levt i generationer. I kollektionen finner vi handvävda mattor, handtryckta och handbroderade kuddfodral. Handarbete kräver tid men ger också en unik kvalitet.

- För oss är Chhatwal & Jonsson en resa, där vi steg för steg strävar efter att förbättra förutsättningarna för en mer hållbar produktion. Handgjorda textilier är enligt oss vackrare och är ett mer personligt sätt att uttrycka sin kreativitet på, säger Geetali Chhatwal Jonsson.

Chhatwal & Jonsson är uppbyggt på tre tidlösa värden, äkthet, hållbarhet och skönhet. Vilka har förverkligats genom företagets satsning på långsiktig produktion, traditionellt och småskaligt hantverk och inte minst efter företagets motto ”perfektion i det unika”. Idag finns Chhatwal & Jonsson representerade i utvalda butiker i 25 länder världen över samt via www.chhatwal-jonsson.com

För ytterligare information och utlån, vänligen kontakta:

EKPR & Kommunikation │Telefon: 08-667 22 06 │E-mail: info@ekpr.com

För pressbilder: EKPR & Kommunikations bildbank: www.ekprbildbank.com