• EK PR/

Lindform firar 10 år – lanserar ny kollektion i samarbete med Daniella Witte

Det svenska keramikföretaget Lindform fyller 10 år och firar med ett designsamarbete. Inför jubileet har företaget i samarbete med inredningsstylisten och bloggaren Daniella Witte tagit fram vaskollektionen STAM med inspiration från naturens former. Vaserna har ett genuint och elegant uttryck med skulpturala former av en bit stam och kommer i flera färgnyanser och glasyrer.

– Det känns fantastiskt att fylla 10 år och det är mycket spännande att fira med ett designsamarbete med Daniella Witte som jag har följt på Instagram under en längre tid. Daniella tolkade och fotade årets vår- och sommarkollektion och det kändes helt rätt med ett designsamarbete inför nästa års sommarkollektion. Daniella har designat vackra och funktionella vaser med en skandinavisk stil som kompletterar och harmonierar perfekt med vår befintliga kollektion, säger Marita Lindholm, grundare av Lindform.

– Det var en ära att få förfrågan om designuppdraget av Lindform. Deras produkter har alltid legat mig varmt om hjärtat och jag har verkligen älskat att jobba med formgivningen av vaserna. Jag ville skapa en kollektion inspirerad av element från naturen som jag återkommande använt under mina år som inredningsdesigner. Samtidigt ville jag formge en generös vas som rymmer en rejäl gren från skogen eller trädgården, vilket är ett lätt sätt att skapa ett tydligt blickfång till en inredning, berättar Daniella Witte.

Kollektionen STAM kommer att finnas till försäljning i butik och online på www.lindform-home.se från månadsskiftet november-december 2019.

Lindform är ett svenskt familjeföretag grundat av Marita Lindholm. Varumärket Lindholm kännetecknas av ett sortiment med vaser med skandinavisk design inspirerad av den nordiska naturens organiska toner och enkla formspråk, samt även influenser från det japanska minimalistiska formspråket. Vaserna är handgjorda och tillverkas av blyfri lera med fokus på kvalitet och hållbarhet. EKO-vänlig produktion med bra arbetsvillkor är en viktig del i valet av samarbetspartners i Portugal och Thailand. Lindforms produkter finns till försäljning i exklusiva butiker, hotell och restauranger i Skandinavien och Europa. Samtliga produkter finns att köpa online på www.lindform-home.se.

För ytterligare information och varuprover, vänligen kontakta:

EKPR & Kommunikation │Telefon: 08-667 22 06 │E-mail:info@ekpr.com

Högupplösta bilder finns på: www.ekprbildbank.com