Lindform släpper ny serie vaser till våren 2022

Lindform är välkända för sina vaser, lika vackra enskilda som tillsammans i stilleben. Till våren släpper Lindform en ny serie vaser, LINE. Vaserna har en mjuk form med organisk öppning och kommer i två storlekar och i sex olika strukturer och glasyrer. Liksom tidigare vaser från företaget går de vackert ihop med Lindforms sortiment, oavsett säsong eller kollektion.

- Jag ville göra en vas som kompletterar mina tidigare kollektioner men som ger ett nytt intryck. Bari är en av våra populäraste vaser med sina runda harmoniska form. LINE har siluetten likt Bari, men har en mjuk organisk öppning, likt ett vikt blomblad, vilket ger vasen en elegant och sober form, säger Marita Lindholm, Grundare och designer Lindform.

LINE kommer i sex olika strukturer och glasyrer till våren, StoneStripe i Sandwhite, SandWhite, Sand Grey och SandWhite Cut. Vaserna i serien kommer även i Lindforms klassiska glasyrer Grey och BrownDots.

- StoneStripe i färgen SandWhite är en glasyr som med sitt fina hantverk blir en härlig krispig vår- och sommarglasyr. SandWhite och Sand Grey har en sandig nedtonad glasyr med mycket liv. Jag älskar även SandWhite Cut, ett sådant fint hantverk, där strukturen har arbetats fram för hand, fortsätter Marita.

Samtliga av Lindforms produkter tas varsamt fram med nära samarbetspartners. Vaserna är glaserade på insidan, oavsett storlek på vas och bränns i minst två steg. Samtliga produkter genomgår kvalitetskontroller. Serien LINE lanseras på Lindforms hemsida samt hos utvalda återförsäljare februari 2022.

För ytterligare information och utlån, vänligen kontakta:

EKPR & Kommunikation │Telefon: 08-667 22 06 │E-mail: info@ekpr.com

För pressbilder: EKPR & Kommunikations bildbank: www.ekprbildbank.com