• EK PR/

Lycke färg lanserar ultramatt väggfärg och matt snickeri- & lackfärg för inomhusbruk

Happy Homes egna färgvarumärke Lycke presenterar idag två spännande nyheter - Lycke Väggfärg Ultramatt och Lycke Snickeri- & Lackfärg Matt. Båda färgerna är noggrant framtagna för att uppfylla företagets höga krav på både kvalitet och funktion.

Lycke Väggfärg Ultramatt – för en sofistikerad och hållbar väggfinish
Lycke Väggfärg Ultramatt skapar en elegant ultramatt yta med en djup kulöråtergivning som behåller sin kvalitet över tid. Färgen har mycket hög täckförmåga och är både slitstark och avtorkningsbar, vilket gör den idealisk för alla rum i hemmet.

Med sin snabbtorkande formula fungerar den både som grund- och täckfärg, vilket gör målningsarbetet smidigt och effektivt. Lycke Väggfärg Ultramatt kan användas på de flesta torra väggytor inomhus som puts, betong, tapet, lättbetong, gips samt spacklade och tidigare målade ytor.

Lycke Snickeri- & Lackfärg Matt – hållbar och reptålig för snickerier och metall
Lycke Snickeri- & Lackfärg Matt är en vattenbaserad akrylfärg som ger en slitstark, reptålig, avtorkningsbar och matt yta på snickerier och metallytor inomhus. Färgen har en hög täckförmåga och torkar snabbt, vilket gör den till ett effektivt och pålitligt val för lister, köksluckor, träprodukter, grundat stål och metall samt tidigare målade träytor.

Den vattenburna formulan gör färgen enkel att applicera och ger ett jämnt resultat. Dess luktsvaga egenskaper bidrar dessutom till en behaglig arbetsmiljö.

Ny förpackningsdesign – kombination av stil och hållbarhet

Under 2024 har Lycke Färg genomfört en omfattande uppdatering av förpackningsdesignen för alla sina inomhusfärger. Den nya designen, som kombinerar färgstarka inslag med en stilren och modern estetik, förstärker varumärkets visuella identitet och tydlighet i butikshyllorna. Utöver den uppdaterade designen har flera av produkterna fått en förbättrad formula för att fortsatt säkerställa samma höga kvalitet under lång tid. Merparten av Lycke Färgs sortiment är nu också Svanenmärkt, vilket innebär att produkterna uppfyller strikta miljökrav och erbjuder ett mer hållbart alternativ för medvetna konsumenter.

Priser på nyheterna:

Lycke Väggfärg Ultramatt: 699 kr, 2,7L och 1895 kr, 9L

Lycke Snickeri- & Lackfärg Matt: 249 kr, 0,675L och 699 kr, 2,7L

Om Lycke

Lycke färg är färgkedjan Happy Homes eget varumärke och lanserades våren 2020. Sedan starten har varumärket nått stor framgång och blivit populärt över hela Sverige. Förutom inomhusfärg finns utomhusfärg samt tapeter av hög kvalitet med i sortimentet. Skönhet för alla hem oavsett smak och storlek på plånbok är filosofin bakom.

Happy Homes är Sveriges äldsta färghandelskedja med cirka 80 butiker runt om i landet, alla med lokala rötter.

Lycke färg och tapeter går att inhandlas i butik och via företagets e-handel på happyhomes.se.

För mer information, produktprover eller intervjuförfrågningar, vänligen kontakta:

Alex Stjernberg Hahn alex@ekpr.com

Ylva Widegren ylva.widegren@mestergruppen.se