monkeyglasses™ lanserar bifokala solglasögon

Nu lanserar monkey glasses ™ solglasögon med lässtyrka. Med monkey glasses ™ nya bifokala solglasögon ser du på både nära och avstånd, och du slipper ha med dig extra läsglasögon under varma och soliga sommardagar!

monkey glasses ™ utvecklar och säljer de egendesignade och hållbara läsglasögon och solglasögon. monkey glasses ™ är ett företag som vill ge sina köpare en hållbar produkt som dessutom tar hänsyn till miljön och till dem som framställer glasögonen. Allt utan att kompromissa på design och stil.  Glasögonen har en karakteristisk ”trälook” och är gjorda i bomullsacetat som är biologiskt nedbrytbart.

monkey glasses ™ utmanar också det traditionella sättet att sälja glasögon och erbjuder sina kunder i första hand att handla via monkeyglasses.com och i utvalda butiker runt om i landet. Det är företagets bas och tanken är att därigenom skapa skillnader för miljön, samhället och konsumenterna. Som en del av monkey glasses ™ filantropiska arbetssätt stöttar företaget projektet ”SaveThe Orangutan” som kämpar för orangutangernas överlevnad och för regnskogen på Borneo.

För ytterligare information och utlåning vänligen kontakta:

EKPR & Kommunikation │Telefon: 08-667 22 06 │E-mail: info@ekpr.com

Högupplösta bilder finns på www.ekprbildbank.com