Nic & Mel - en tidlös designsuccé!

Under hösten presenterar det svenska klockmärket Nic & Mel en rad spännande nyheter. Genom att förena en dåtida design med ett nutida behov har Nic & Mel skapat produkter som är unika på marknaden. Nyckelordet vid skapandet av kollektionen har varit tidlös, det ska vara accessoarer som är hållbara över säsonger och trender.

- Vi följer inte de senaste trenderna, vi tror på att hålla det enkelt. Vi tar helt enkelt tillbaks det bästa från tiden då funktion stod i centrum och inte en massa onödiga detaljer som bara lägger till en extra nolla på priset, säger Nicklas Fahlström och Eric Cardell på Nic & Mel.

Kollektionen består av armbandsur, fickur, plånböcker och läderfodral. Nic & Mel kommer ställa ut på Precious – Stockholm Nordic watch & jewellery fair 6 – 8 september. Nicklas och Eric lovar en hög modefaktor och en monter som kommer att sticka ut.

- Det blir retrostuk över hela linjen!

Idén till Nic & Mel föddes då grundaren Nicklas Fahlström upptäckte att det fanns en stor efterfrågan på accessoarer för män, men inget företag som mötte detta behov. Som första varumärke på den svenska marknaden fokuserat på accessoarer och klockor för män grundades därför Nic & Mel 2010.  Företaget bakom Nic & Mel är Fé Sweden AB som dessutom driver det framgångsrika varumärket Vintage by Fé med drygt 100 återförsäljare i Sverige.

Högupplösta bilder: www.ekprbildbank.com

För ytterligare information och utlåning vänligen kontakta:

EKPR & Kommunikation │Telefon: 08-667 22 06 │E-mail: info@ekpr.com