• EK PR/

Nu lanserar Torplyktan de populära dofterna Barrskog och Kåda som doftpinnar

Sedan 2016 har familjeföretaget Torplyktan genom sina svensktillverkade doftljus och doftoljor i naturnära toner lyft fram det vackra och genuina med den svenska naturen i fokus. Nu lanserar varumärket sina populära dofter Barrskog och Kåda som doftpinnar.

- Barrskog är en varm doft som lyfter träets friska toner och för tankarna till uppfriskande promenader i våra skogar. Granens yviga skott och spruckna bark har en harmonisk inverkan och det är just det vi vill uppnå med doften. Kåda har en höstlig och frisk doft inspirerad av tidiga morgnar i skogen, även Kåda sprider ett lugn i hemmet, säger Hannes Rölander, delägare och medgrundare av Torplyktan.

Torplyktan har egen produktion och tillverkning i Stockholm, de har även en egen butik på Alströmergatan. Leverantörerna är noga utvalda för att kunna leva upp till de högt ställda krav på miljö och hållbarhet Torplyktan och deras medvetna kunder har. De använder sig av vax som är hundra procent vegetabiliskt, förnyelsebart, koldioxidneutralt och giftfritt. Torplyktans glasformar är gjorda av återvunnet glas och kommer från en av nordens få miljöcertifierade leverantörer i grossistbranschen som även är medlem i REPA och Svensk Glasåtervinning. Dessutom är Torplyktans förpackningsleverantör certifierad enligt FSC (Forest Stewardship Council) som främjar ett miljöanpassat, socialt ansvarstagande och ekonomiskt livskraftigt bruk av världens skogar.

- Att arbeta hållbart är en pågående process där ny kunskap och nya möjligheter skapas hela tiden. Det gäller att göra det till en del av sin livsstil och vara ödmjuk inför att vi inte vet allt ännu och att hålla sig à jour med nya sätt att arbeta på. Vi försöker ständigt utveckla, förnya och förbättra. Vi gör vårt yttersta för att erbjuda ett så hållbart alternativ som det bara går, fortsätter Hannes.

Torplyktan har valt att använda sig av hylsor i returpack som enkelt träs av och på sina produkter. Detta för att förenkla för sina kunder att återanvända de vackra glaskärlen.

Doftpinnarna finns till försäljning från den 12 juni på www.torplyktan.com samt hos utvalda återförsäljare.

För ytterligare information och varuprover, vänligen kontakta:

EKPR & Kommunikation │Telefon: 08-667 22 06 │E-mail: info@ekpr.com

Högupplösta bilder finns på: www.ekprbildbank.com